בן שמואל | משרד רואי חשבון בתל אביב | רואה חשבון תל אביב

חברה או עוסק מורשה – החלטה שמשפיעה על העתיד שלך בעסקים!

רוצים לשמוע עוד?

הדר
חברה או עוסק מורשה?

חברה או עוסק מורשה ?

ניסיון של כ-  30 שנה כרואי חשבון לימד אותנו כי מרגע שאדם מחליט להפך להיות עצמאי השאלה הבאה שעולה היא האם לפתוח חברה או עוסק מורשה? או מתי לעבור מעוסק מורשה יחיד לחברה?

לכל צורת התארגנות ישנן היתרונות שלה . על קצה המזלג נציין כי התאגדות כחברה מאפשרת במקרים רבים דחייה , לעיתים לשנים רבות, בתשלומי מס ההכנסה והביטוח לאומי. מאידך התארגנות כעוסק מורשה חוסכת בעלויות וטרחה. 

מובן כי התשובה לשאלה באיזו דרך לפעול היא מורכבת ומצריכה יעוץ פרטני אישי אולם כאן ננסה לעמוד על העקרונות הבסיסיים לקבלת ההחלטה:

  1. גובה הרווח הצפוי : אם הרווח הצפוי הוא נמוך מ 35,000 ₪ לחודש היינו ממליצים לפעול כעצמאי ולא כחברה. הסיבה היא שהחיסכון במס בפעולה בתור חברה לא מצדיק את העלויות הנוספות של רו"ח, אגרת רשם חברות וכן הבירוקרטיה הנוספת. שימו לב שאנו מדברים על רווח חודשי ולא על מחזור חודשי. הכוונה היא שאם לאדם יש מחזור חודשי של 500,000 ₪ הכנסות ו 490,000 ₪ הוצאות לא יהיה כדאי לו לפתוח חברה . לעומתו אדם עם 100,000 ₪ הכנסות חודשיות ו 40,000 ₪ הוצאות כן יהיה כדאי לו לפתוח כחברה.
  2.  הגנה משפטית : חברה היא בע"מ כלומר בערבון מוגבל. היכולת לתבוע את בעל המניות היא מוגבלת. במקרה וישנה חשיפה מוגברת לתביעות הרי שנמליץ יותר על פתיחת חברה מאשר לפעול כעוסק מורשה
  3. הסתתרות מאחורי שם חברה – לעיתים בעל המניות לא מעוניין שמייד ידעו שהוא זה שעושה את העסקים. במקרה וזהו המצב עדיפה חברה על עוסק מורשה. עם זאת נציין כי כיום בלחיצת כפתור ניתן לראות ברשם החברות מי הם בעלי החברה.
  4. ממילא מחויבים בהנהלת חשבונות כפולה – פקודת מס הכנסה מחייבת ממחזור מסוים לנהל ספרים לפי שיטת החשבונאות הכפולה. במקרה שכזה הרי השאלה של עלויות נוספות המושטות על חברה מאבדת מקצת ממשמעותה שכן ממילא יש את העלויות הללו. מאידך חברה נותנת יתרונות כפי שפורט לעיל. לכן כאן נמליץ על חברה.
  5. צריכה אישית – במקרה והנישום משתמש בכל הכנסתו לצריכה אישית הרי שהכדאיות לפתיחת חברה יורדת שכן לא ניתן לקבל דחיית מס בעצם הותרת הכספים בחברה. לכן בטרם נחליט אם לפתוח חברה או לא נבחן כמה כסף מהרווחים מתכוון בעל השליטה להשאיר בחברה. ככל שהסכום יהיה קטן יותר כך הכדאיות בפתיחת חברה תקטן.
  6. תדמית – ישנם עסקים הרוצים מבחינה תדמיתית להחשב כחברה ולא כיחיד. המיתוג של חברה יוסיף לאמינותם ולרצינותם. זהו גם משתנה בהחלטות. 
  7. סדר בספרים – ישנם מקרים רבים בהם נדרש סדר בספרים . הדבר יכול לנבוע במקרה ויש שותפים לעסק. במקרה של שותפות חשוב שכל הצדדים יהיו מודעים לכניסות וליציאות של הכספים. לצורך כך דרושה הנהלת חשבונות כפולה ואם ממילא משלמים עבור הנהלת חשבונות כפולה אזי הפער בעלויות בין הנה"ח כפולה לחברה הוא מינורי. 
  8. בקרה טובה יותר – כאשר הנישום מעוניין בבקרה טובה יותר על הכניסות והיציאות של הכספים מחשבונו. גם במקרה זה עדיפה חברה מאשר עוסק מורשה. וההיפך הוא הנכון. כאשר לא נדרשת בקרה אזי נמליץ על פתיחה כעוסק מורשה

הבאנו על קצה המזלג את השיקולים לקבלת החלטה לפתוח חברה או לפעול כעוסק מורשה. אין באמור כדי להקיף את כל השיקולים וחלק מהשיקולים שלובים זה בזה. לכן מומלץ להתייעץ בטרם עושים מהלך כלשהו.

חברה או עוסק מורשה: הבחירה הנכונה לעסק שלך

מהו עוסק מורשה

הצעד הראשון לבניית עסק מוצלח מתחיל עם הבחירה המדויקת של סוג החל"ף – חברה או עוסק מורשה. אז מה הם אכן אלה – עוסק מורשה וחברה? עוסק מורשה הוא אדם שבחר להקים עסק באופן אישי. הוא מתחייב למס הכנסה ולביטוח לאומי ומחזיק בתעודת הזהות של בעל העסק. את כל רווחי העסק הוא שומר לעצמו, אך גם את כל החובות.

יתרונות העוסק המורשה

כעוסק מורשה, אתה נהנה מהקטנה המנהלית ומשלמת מס הכנסה על רווחיך בלבד. בנוסף, אם אתה עוסק מורשה לחברה בע, אתה יכול להפוך את החברה ללקוח ולחייב מע"מ. הפתיחה של חשבונות בנק והקמת חברה בע"מ גם מתנהלת בצורה מהירה ופשוטה.

מהי חברה בע"מ

בניגוד לעוסק המורשה, חברה בע"מ היא יחידה משפטית נפרדת מבעלי החברה. זה אומר שהחובות של החברה אינם מוטלים על בעלי החברה. בנוסף, בחברה בע"מ, מורשה לחברה בע"מ לקחת משכורת מהחברה, אך רווחי החברה מיועדים למניות.

יתרונות החברה בע"מ

החברה בע"מ היא מסגרת משפטית שמעניקה לבעלי החברה פריפריה משפטית. זה אומר שבמקרה של פשיטת רגל, החובות של החברה אינם מעמיסים על בעלי החברה. בחברה בע"מ, ניתן לחלק את המניות למספר שותפים ולהוסיף שותפים חדשים במהלך הזמן.

חשיבות הייעוץ המקצועי

הכלים והמומחיות שלנו כרואי חשבון מאפשרים לנו לתמוך בך בכל תהליך, מההקמה ועד לניהול השוטף של חברה או עוסק מורשה. אנו מתמחים בתמיכה ממוקדת ואישית לכל לקוח, מבחינת משכורת מהחברה ועד לעניינים של מע"מ.

בחירת המסגרת הנכונה

במידה ואתם עדיין בלב הספק איזו מהאפשרויות הן המתאימות עבורכם – עוסק מורשה או חברה, נשמע שאתם זקוקים לייעוץ מקצועי. אנו יכולים להסביר את ההבדלים ולעזור לכם לבחור את המסגרת הנכונה שתשרת את האינטרסים שלכם בצורה הטובה ביותר.

ראשית הקמה: חברה או עוסק מורשה?

ראשית הקמה של העסק היא תהליך חשוב ומכריע בחייו של כל עסק. חברה או

עוסק מורשה? זהו שאלה שרבים שואלים את עצמם. במידה ואתם רוצים לבחון את האפשרויות שלכם בצורה מקיפה, אנו ממליצים להתייעץ עם רואה חשבון מנוסה.

חד פעמית או לאורך זמן

גם אם אתם רק בתחילת הדרך, או שאתם מתכננים פרויקט חד פעמי, כדאי לחשוב מראש על המסגרת המשפטית המתאימה לכם. על פי ההקמה, אתם יכולים לבחור בין חברה לעוסק מורשה, תלוי באיזה אופציה מתאימה לכם יותר – לאורך זמן או באופן חד פעמי.

אנו מזמינים אתכם להתייעץ עם נציגינו ולהתחיל את הדרך להקמת עסק מצליח ומשגשג. בין אם אתם בחירת חברה או עוסק מורשה, אנו כאן כדי להדריך אתכם בכל שלב ושלב.

תוכן עניינים
צרו קשר עימנו
בן שמואל | משרד רואי חשבון בתל אביב | רואה חשבון תל אביב | רואה חשבון בתל אביב
פעם ראשונה פה?
איך זה קורה אצלינו?
התחלת התהליך ואיסוף נתונים
התחלת התהליך ואיסוף נתונים
ביצוע סימולציה עם מומחה
ביצוע סימולציה עם מומחה
מעבר מקיף על כל הנתונים
מעבר מקיף על כל הנתונים
קבלת הצעה משתלמת
קבלת הצעה משתלמת
מה אומרים עלינו?
אני עובד מול עשרות, אם לא מאות ספקים, יועצים וחברות ליווי - השירות שקיבלתי מעת רצון בע"מ התעלה הרבה מעל למצופה, והרבה מעל למה שאני נתקלתי בו ביום יום .
מקסים
הכל מדולר
5/5
מקצוענים! לא יודע מה הייתי עושה בלעדיהם!
אליאור
תל אביב
5/5
החבר'ה מעת רצון בע"מ מקצוענים אמיתיים. כל מילה נוספת מיותרת - ממליץ בחום.
אביעד
לוי-אטינגר-נקדימון עו"ד
5/5
שמחתי מאוד לקבל שירות מקצועי ואדיב מהמומחה.
דליה
רעננה
5/5
הצוות, בראשות שי - נתנו לי מהרגע הראשון את ההרגשה שאני בידיים טובות.
שחף
הדיה בע"מ
5/5
יש לכם שאלה? נשמח לסייע
כמות העובדים: *
מה השם שלך? *
מה מספר הטלפון שלך? *

לחיצה על כפתור "התחל בתהליך" מהווה את הסכמתך להעברת פרטיך לגופים המומלצים של "עת רצון בע"מ", "קבוצת בן שמואל רואי חשבון" ולתנאי השימוש באתר. קראת והבנת את תנאי השימוש באתר ומדיניות הגנת הפרטיות של החברה והם מקובלים עליך.

נשמח לעזור!
שלחו הודעה ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
מה השם שלך? *
מה מספר הטלפון שלך? *
בעת לחיצה על כפתור " חזרת נציג" הינך מאשר/ת בזאת לבן שמואל רואי חשבון לשלוח לי ניוזלטרים/דיוור של מאמרים, מידע, חידושים, עדכונים מקצועיים, במייל ו/או בהודעה לנייד. הרשמה לקבלת הדיוור כאמור תאפשר קבלת דיוור ללא תשלום. ניתן בכל עת לבטל את ההרשמה לקבלת הדיוור ע"י שליחת מייל חוזר.