test

בדיקת שכר

מהי ולמה גם אתם צריכים אותה?

מרבית רואי החשבון ומנהלי החשבונות אינם יודעים כיצד להכין תלוש משכורת בצורה נכונה, על פי חוק. בדיקת שכר מונעת מעסיקים להיקלע לביקורת או תביעות

רוצים לשמוע עוד?

test

כל נושא השכר קיבל לאחרונה תנופה משמעותית. משרד הכלכלה החליט כי הוא בודק את התשלומים לעובדים וכל מי שאינו משלם לעובדיו את משכורתם על פי חוק נגזרים עליו קנסות כספיים בגובה של עשרות ומאות אלפי שקלים. הכנת תלושי השכר הפכה להיות נושא מורכב. מרבית רואי החשבון ומנהלי החשבונות אינם יודעים כיצד להכין תלוש משכורת בצורה נכונה ועל פי חוק. וכך מעסיקים רבים נקלעים שברצונם ושלא ברצונם לחשיפה מפני ביקורת של משרד הכלכלה או תביעה של עובדים בבית הדין לעבודה. חשוב להדגיש כי את ביקורת השכר יכול לערוך רק מי שיש לו רישיון בודק שכר ממשרד העבודה. לא כל רואה חשבון או יועץ מס רשאים לעשות זאת.

בקורת שכר (או בדיקת שכר) תעניק לך את היתרונות הבאים:

  • צמצום החשיפה בעת בקורת משרד הכלכלה. הכלל אומר כי מי שיראה שנערך עבורו דוח של בודק שכר וכי הוא פעל לתיקון הליקויים יחשבו דבר זה לזכותו.
  • הבדיקה מזהה "כשלים" בהתנהגות הכלכלית, ועם הצגתם תוכלו לייעל תהליכים
  • הבדיקה מזהה פגמים ביחסים שבין מעסיק-מועסק – כך שתוכלו לתקנם ולהיות מוכנים דרך קבע לכל ביקורת

העובדים שלכם מקבלים את התנאים שלהם? מצוין! אך מה קורה כשלא?

כמעסיקים, אתם מבינים את חשיבותם וערכם של העובדים שלכם. מעבר לכך שאתם מתגלמים אותם בשכר חודשי על עבודתם, הרי שאתם נדרשים להעניק לכם כחוק (בהתאם לדיני העבודה), עוד שלל זכויות – מהפרשות לפנסיה, דרך ימי מחלה ועד חופשה שנתית. לעתים, העובדים שלכם לא מקבלים את שמגיע להם בעקבות חוסר הידע שלכם, אך אי ידיעת החוק לא פוטרת מעונש.

סביר כי גם אליכם תגיע ביקורת פתע של משרד הכלכלה, כאשר ביקורת שכזו רוצה לבדוק את התנהלותכם בכל הקשור לתנאי ההעסקה של העובדים. ביקורת שלא צולחת יכולה לגרור אחריה שלל סנקציות, כאשר החשש הגדול ביותר של המעסיקים (ובצדק), הוא הקנס הכספי הגבוה. מעבר לכך, ביקורת שנכשלת גם פוגעת בדינמיקה הפנים ארגונית, זאת עם אבדן האמון של העובדים שלכם בכם.

ביקורת השכר קפדנית ויסודית, והיא יכולה להבטיח כי כל עובד שלכם – מהמנהל הכללי ועד עובד הג'וניור, מקבלים את שמגיע להם בהתאם להסכם העבודה ובהתאם לחוק.

ביקורת שכר עשויה למצוא גם טעויות לטובתכם ולא רק לרעתכם

דוגמה טובה לכך היא בקורת שערכנו לאחרונה בה מצאנו כי החברה המשיכה להפריש לביטוח לאומי עבור עובד שעבר מזמן את גיל הפנסיה, למרות שהוא פטור מביטוח לאומי. מובן כי בעקבות הביקורת המעסיק קיבל את הכספים בחזרה.

חשוב להבין כי מטרת הביקורת היא פשוט למצוא סתירות בין נתונים, או כשלים בהתנהגות הכללית-כלכלית של העסק. כך, הביקורת תוכל לגלות בהקשר זה כשלים שונים:

  • עובד שדיווח על 140 שעות עבודה ובפועל קיבל שכר על כ-120 שעות.
  • עובד שדיווח על 200 שעות אך לא חושבו לו שעות נוספות.
  • עובד שדיווח על כ-150 שעות, אך קיבל בטעות שכר על כ-190 שעות.

טעויות אנוש קורות, ולכן חשוב לאתר גם אותן. בדיקת השכר המון פעמים היא זו שתזהה את האזורים להם אתם לא מודעים, כך שהיא תוכל לתרום לכם בחיסכון כספי והתייעלות כלכלית.

בקורת שכר חיצוני – מתי צריך אותה ולמה?

  • כמעט כל מי שיש לו מעל ל 5 עובדים צריך שיערך לו דוח בודק שכר.
  • כל מי שחושש מהלשנות מצד עובדים של המפעל.
  • ענפים כגון ניקיון, שמירה, מסעדנות , מוסכים, תעשייה ושירותים חשופים לביקורות משרד הכלכלה.
  • ראשית, בדיקה חיצונית תמיד תהיה אובייקטיבית יותר. בדיקה שכזו נטולת אינטרסים, ומפיקה בעבורכם דו"ח מפורט, מקיף ויסודי. מעבר לכך, חשב השכר הוא זה המפיק את התלושים, כך שחשוב לשמור שלא יהיה ניגוד אינטרסים (לדוגמה: חשב שמודע לעיגולי פינות, היעדר תשלומים וכיוצא בזה).
  • שנית, לא תמיד לחשבי השכר שלכם יש את הכלים לבצע ביקורת קפדנית ויסודית תוך זמן קצר. חשבי שכר מיומנים בעבודה מסוג אחר, והיא שונה לחלוטין מאופי העבודה הנדרש בביקורת.
  • כמו כן, ישנן לא מעט שאלות שמופנות מצד העובדים. לעתים, לא נעים להם להפנות שאלות רבות לקולגה, אך לבודקים חיצוניים דווקא כן. בססו בעבורם את התנאים האידאליים לשאול שאלות ולקבל מענה ראוי ומכבד.
  • הקלה על העומס במשרד: וכן, לעתים חשב שכר אחד צריך להעניק מענה ל-50 עובדים בעסק. בדיקת שכר חיצונית עוסקת אך ורק בבדיקה הספציפית, תוך שהחשב שלכם יוכל להמשיך בעבודתו כנדרש.
בדיקת שכר
test
פעם ראשונה פה?
איך זה קורה אצלינו?
התחלת התהליך ואיסוף נתונים
התחלת התהליך ואיסוף נתונים
ביצוע סימולציה עם מומחה
ביצוע סימולציה עם מומחה
מעבר מקיף על כל הנתונים
מעבר מקיף על כל הנתונים
קבלת הצעה משתלמת
קבלת הצעה משתלמת
מה אומרים עלינו?
אני עובד מול עשרות, אם לא מאות ספקים, יועצים וחברות ליווי - השירות שקיבלתי מעת רצון בע"מ התעלה הרבה מעל למצופה, והרבה מעל למה שאני נתקלתי בו ביום יום .
ביקורות מעולות
מקסים
הכל מדולר
5/5
מקצוענים! לא יודע מה הייתי עושה בלעדיהם!
ביקורות מעולות
אליאור
תל אביב
5/5
החבר'ה מעת רצון בע"מ מקצוענים אמיתיים. כל מילה נוספת מיותרת - ממליץ בחום.
ביקורות מעולות
אביעד
לוי-אטינגר-נקדימון עו"ד
5/5
שמחתי מאוד לקבל שירות מקצועי ואדיב מהמומחה.
ביקורות מעולות
דליה
רעננה
5/5
הצוות, בראשות שי - נתנו לי מהרגע הראשון את ההרגשה שאני בידיים טובות.
ביקורות מעולות
שחף
הדיה בע"מ
5/5
יש לכם שאלה? נשמח לסייע
כמות העובדים: *
מה השם שלך? *
מה מספר הטלפון שלך? *

לחיצה על כפתור "התחל בתהליך" מהווה את הסכמתך להעברת פרטיך לגופים המומלצים של "עת רצון בע"מ", "קבוצת בן שמואל רואי חשבון" ולתנאי השימוש באתר. קראת והבנת את תנאי השימוש באתר ומדיניות הגנת הפרטיות של החברה והם מקובלים עליך.

test
נשמח לעזור!
שלחו הודעה ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
בעת לחיצה על כפתור " חזרת נציג" הינך מאשר/ת בזאת לבן שמואל רואי חשבון לשלוח לי ניוזלטרים/דיוור של מאמרים, מידע, חידושים, עדכונים מקצועיים, במייל ו/או בהודעה לנייד. הרשמה לקבלת הדיוור כאמור תאפשר קבלת דיוור ללא תשלום. ניתן בכל עת לבטל את ההרשמה לקבלת הדיוור ע"י שליחת מייל חוזר.