בן שמואל | משרד רואי חשבון בתל אביב | רואה חשבון תל אביב

אשראי לעסקים – כל מה שחשוב לדעת ואיך לעשות?

רוצים לשמוע עוד?

הדר
The hands of business people pointing at the statistics of the company in the office.

הבנק הפדרלי בארה"ב החליט לראשונה מזה כמעט עשור על היפוך הכיוון והעלה את גובה הרבית. בכך נשמעה שריקת הפתיחה למרוץ של בעלי עסקים לקחת מימון בשערי הריבית הנמוכים שעדיין מוצעים היום. בעלי עסקים רבים מבינים שנכנסנו לתקופה שייתכן ולא תחזור על עצמה והם ממהרים לנצל את הזדמנות הפז הקיימת ולהגיש בקשות לקבלת אשראי. אנו נמצאים למעשה בשעת רצון שבה מחד מסתמנת הזדמנות לעסקים רבים לצמוח ולהתרחב, ומאידך ניתן עדיין לגייס כספים ברמות ריבית אפסיות. תקופת חסד זו עלולה להסתיים בקרוב עם שינוי מגמת הריביות. מומחים עימם שוחחנו טוענים כי ספק מתי שעת כשר כזו בה הריבית היא נמוכה במיוחד, תחזור על עצמה.

ממשלת ישראל שמכירה בחשיבות איתנותם של העסקים הקטנים והבינוניים לצמיחת המשק כולו, נרתמת לנושא ומסייעת בימים אלו במתן ערבות להלוואות לעסקים קטנים עבור מי שעומדים בתנאים.

מה המשמעות שיש לכך על העסק שלכם?

אם אתם למשל צופים שהעסק יצטרך להתרחב תוך חצי שנה – שנה, אם ניכרת תחרות קשה בשוק שבו אתם פועלים, אם הציוד מתחיל להתיישן, המלאים אינם עוד בכמות הנדרשת, המקום מתחיל להיות צפוף, ומכל סיבה אחרת נראה לכם שתוך פרק זמן תזדקקו להשקיע כסף בעסק, עכשיו בדיוק הזמן לגייס את הכסף הזה.

אמר מי שאמר שבחיים העסקיים כספים מגייסים כשאפשר ולא ממתינים עד שצריך. אחת השגיאות הקלאסיות שחוזרות על עצמן היא מצב שבו נמנעים מנטילת מימון, מתקבעים באשליית הנוחות עד אשר מגיעים לקשיי נזילות שגוררים עמדת חולשה ותחנונים לקבלת הלוואה יקרה מסניף הבנק בו מתנהל החשבון. דווקא אם העסק שלכם נמצא במצב מאוזן – לכו לגייס כסף. אם לא תזדקקו לו, תוכלו להשיבו ללא עלות.

רואה חשבון בן – שמואל שי, ממשרד בן שמואל רואי חשבון המתמחים בהשגת אשראי לעסקים מציין כי ישנן מספר נקודות שיש לשים לב אליהן כאשר פונים לקבלת אשראי: חשוב שהפניה תעשה דרך איש מקצוע בקיא בנושא עם ניסיון רב בתחום. זאת משום שפניה דרך גורם שאינו מקצועי עלולה להוביל לקבלת תשובה שלילית שלאחריה יעבור זמן עד שתוכלו לשוב ולפנות שוב לאותו גורם מממן.

מה תנאי הריבית הקיימים בשוק ?

תנאי האשראי שנותנים הגופים הקיימים היום בשוק נעים מפריים מינוס אחד שהיא ריבית מדהימה ועד פריים פלוס שמונה שהיא ריבית גבוהה מאוד. אנו לדוגמא קשורים עם קרנות שנותנות הלוואות בתנאים של פריים מינוס ובמקרים מסוימים אף גופים וולונטריים שנותנים הלוואות ללא ריבית כלל. לכן חשוב שליועץ תהיה גישה למספר רב ככל הניתן של גופים מלווים.

גופים נוספים מהם אנו משיגים אשראי הם המדינה – הלוואות בערבות מדינה הן תחום חשוב בו למשרדנו יש ניסיון רב ומומחיות מיוחדת, חברות ביטוח, ההסתדרות הציונית, קרנות של קהילות יהודיות בעולם ואחרים.

למי האשראי הזה מיועד ?

רו"ח בן שמואל אומר כי ככלל התנאים הטובים מיועדים לאלו שלא חזרו להם שיקים בעבר (שיק אחד או שניים שחזרו עדיין "לא נורא") ולא היו מוגבלים.

ומה עם בטחונות ?

ההלוואות הן במרבית המקרים סולו – כלומר הלוואות ללא ערבים וללא בטחונות כלל! בחלק מהמקרים הן גם לא מעיקות על האובליגו הקיים של הלקוח בבנק שכן הן נלקחות מהמדינה או מחברות הביטוח או מגוף אחר חיצוני לבנק, אולם כאמור לצורך כך חשוב להגיש את הבקשה בצורה מקצועית כדי שהגורם המממן ישתכנע כי אכן ביכולתכם להחזיר את האשראי.

מה עוד מאפשרים תנאי השוק היום ?

הבנקים היום מתחילים להרגיש את הרפורמות החדשות "נושפות בעורפם". לכן ניתן וצריך להשוות את התנאים שאתם מקבלים בבנק שלכם לבנקים אחרים. לעיתים הבנק שלכם מלווה אתכם כבר הרבה שנים ומתייחס אליכם כאל מובן מאליו ובנק אחר יציע לכם תנאים טובים בהרבה. זהו גם זמן טוב למחזר הלוואות ולשנות את תנאי הריבית מריבית פריים לריבית קבועה. ישנם לקוחות רבים שלקחו הלוואות בריבית פריים +%5 ויכולים היום לקבל ריבית קבועה. השינוי הזה טוב במיוחד משום שאנו צופים כי ריבית הפריים תעלה גם בישראל בחודשים הקרובים. החלטתם שאתם רוצים כעת לקחת מימון בגובה של 200,000 ₪ ומעלה עבור העסק בניהולכם? כדאי לכם להתייעץ ללא התחייבות עם המומחים שלנו ולקבל תמונה כוללת על מגוון האפשרויות העומדות לרשותכם.

תוכן עניינים
צרו קשר עימנו
בן שמואל | משרד רואי חשבון בתל אביב | רואה חשבון תל אביב | רואה חשבון בתל אביב
פעם ראשונה פה?
איך זה קורה אצלינו?
התחלת התהליך ואיסוף נתונים
התחלת התהליך ואיסוף נתונים
ביצוע סימולציה עם מומחה
ביצוע סימולציה עם מומחה
מעבר מקיף על כל הנתונים
מעבר מקיף על כל הנתונים
קבלת הצעה משתלמת
קבלת הצעה משתלמת
מה אומרים עלינו?
אני עובד מול עשרות, אם לא מאות ספקים, יועצים וחברות ליווי - השירות שקיבלתי מעת רצון בע"מ התעלה הרבה מעל למצופה, והרבה מעל למה שאני נתקלתי בו ביום יום .
מקסים
הכל מדולר
5/5
מקצוענים! לא יודע מה הייתי עושה בלעדיהם!
אליאור
תל אביב
5/5
החבר'ה מעת רצון בע"מ מקצוענים אמיתיים. כל מילה נוספת מיותרת - ממליץ בחום.
אביעד
לוי-אטינגר-נקדימון עו"ד
5/5
שמחתי מאוד לקבל שירות מקצועי ואדיב מהמומחה.
דליה
רעננה
5/5
הצוות, בראשות שי - נתנו לי מהרגע הראשון את ההרגשה שאני בידיים טובות.
שחף
הדיה בע"מ
5/5
יש לכם שאלה? נשמח לסייע
כמות העובדים: *
מה השם שלך? *
מה מספר הטלפון שלך? *

לחיצה על כפתור "התחל בתהליך" מהווה את הסכמתך להעברת פרטיך לגופים המומלצים של "עת רצון בע"מ", "קבוצת בן שמואל רואי חשבון" ולתנאי השימוש באתר. קראת והבנת את תנאי השימוש באתר ומדיניות הגנת הפרטיות של החברה והם מקובלים עליך.

נשמח לעזור!
שלחו הודעה ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
מה השם שלך? *
מה מספר הטלפון שלך? *
בעת לחיצה על כפתור " חזרת נציג" הינך מאשר/ת בזאת לבן שמואל רואי חשבון לשלוח לי ניוזלטרים/דיוור של מאמרים, מידע, חידושים, עדכונים מקצועיים, במייל ו/או בהודעה לנייד. הרשמה לקבלת הדיוור כאמור תאפשר קבלת דיוור ללא תשלום. ניתן בכל עת לבטל את ההרשמה לקבלת הדיוור ע"י שליחת מייל חוזר.