בן שמואל | משרד רואי חשבון בתל אביב | רואה חשבון תל אביב

דו"ח שנתי מס הכנסה – חשיבותו ומה הוא כולל

רוצים לשמוע עוד?

הדר
finance

לאורך 12 חודשים בשנה, יש לכם הוצאות והכנסות בהיקפים שונים. בעת שאתם עובדים אל מול רואה חשבון בצורה מסודרת, הרי שאחת לחודש חודשיים הוא דואג לרכז בעבורכם את כל ההוצאות וההכנסות, וכך לקבוע מהו היקף המס שאתם צריכים לשלם (מס ההכנסה + תשלום עבור הביטוח הלאומי).

לצד המעכב המתבצע לאורך השנה, הרי שבסוף השנה יש צורך להגיש דו"ח שנתי מס הכנסה. הדו"ח מתאר את הפעילות השנתית המלאה של העסק בראשו אתם עומדים (מורשה או פטור). חשוב לציין כי למרות שהדו"ח מזוהה בעיקר עם עצמאיים, ישנם גם שכירים הנדרשים להגיש את הדו"ח (אם כי רובם הגדול, זכאי לפטור מהגשתו).

ישנם מצבים רבים בהם כדאי לשכיר למרות שלא נדרש להגיש דוח, להגישו למס הכנסה ולקבל החזרי מס .לשם כך חובה להתייעץ עם רואה חשבון לפני משום שכבר היו מקרים שאדם הגיש למס הכנסה דוח ובמקום לקבל כסף, נדרש לשלם כסף.

את הדו"ח ניתן להפיק עצמאית, אך מאחר והוא מורכב ודורש התמצאות, איסוף מסמכים ודיוק רב במילוי הטפסים, מומלץ להגיש אותו באמצעות רואה החשבון. על הדו"ח מתחילים לעבוד כבר בסוף השנה, אך הגשתו מתבצעת על פי רוב בחודש אפריל, כאשר הדד-ליין להגשתו עומד על ה-30.4 בשנה שלאחר מכן. (דו"ח שנתי מס הכנסה של 2019 יוגש עד ה-30 לאפריל 2020).

הכנסות והוצאות – המידע העיקרי בדו"ח

כאמור, על ההכנסות וההוצאות שלכם אתם מדווחים בדיווח שוטף לאורך כל השנה. עם זאת, דו"ח שנתי מס הכנסה מרכז את כל ההכנסות וההוצאות שלכם, לרבות אלו שאינן קשורות באופן ישיר לפעילות העסקית השוטפת שלכם (לצורך העניין: דו"ח בו מצוינות הכנסות מעבר להכנסה בעבור השירותים שלכם כעסק). רואה החשבון שעובד בעבורכם ישאל אתכם מספר שאלות מנחות, כאשר כל עוד תשיבו עליהן בשלילה, לא יהיה צורך להציג כל מסמך. עם זאת, בעת שתשיבו בחיוב (לדוגמה: על הכנסות נוספות שיש לכם), תצטרכו להציג את המסמכים הרלוונטיים.

שימו לב: עם הצגת ההכנסות, לא אחת זכאים בעלי עסקים להחזרי מס (בעקבות קביעת מקדמות גבוהות יותר שאינן תואמות את ההכנסות).

ומה באשר להוצאות שלכם? תוכלו להציג כל הוצאה הרלוונטית לאותה שנת מס. לדוגמה: במידה וישנן הוצאות שלא הצגתם לאורך השנה מחודשים מרץ, אפריל ומאי, תוכלו להוסיף אותן במעמד הגשת דו"ח שנתי מס הכנסה. ההוצאות שלכם מאפשרות לכם ליהנות מתשלומי מס בהיקף נמוך יותר – כל עוד ההוצאה אכן מוכרת במס.

הגשת הדו"ח: מה קורה מרגע הגשתו?

מי שמפיק בעבורכם דו"ח שנתי למס הכנסה הוא רואה החשבון שלכם. עם זאת, מי שעובר על הדו"ח ובודק אותו לעומק הם הנציגים ברשויות המס. תוצאות הדו"ח נשלחות אל רואה החשבון (לרוב, כעבור מספר חודשים), כאשר לא אחת עולה תמונה מחמיאה ומשמחת למדי: אתם זכאים להחזר.

ההחזר במס לעצמאיים נובע בעיקר במקרים בהם הצפי להכנסות היה גבוה יותר ממה שהיה בפועל. כידוע, מסגרת המס נקבעת כבר בתחילת השנה, כך שכל חריגה בהיקף ההכנסות, יכולה להשפיע על גובה המס שישולם בסופו של דבר. שימו לב כי המצב גם יכול להיות הפוך: אחרי שנה מוצלחת של עסקאות והכנסות, סביר כי תצטרכו לשלם מס גבוה יותר מזה שהוגדר לכם תחילה.

הגשת הדו"ח לבדכם – הימור על איכות הדו"ח

ישנם בעלי עסקים שבמטרה לחסוך את שכר הטרחה של רואה החשבון, בוחרים להפיק את הדו"ח בעצמם. חשוב להבין כי הדו"ח השנתי (המוכר גם בשמו 1301), הוא דו"ח גדול בהיקפו, המצריך מכם לאסוף שלל נתונים, להציג מסמכים ולהתמצא בכל סעיפיו ודרישותיו. ההמלצה אליכם היא לחסוך את הזמן היקר שלכם ואת הטרחה הרבה, ולהפקיד את מלאכת הפקת הדו"ח השנתי אצל רואה חשבון מקצועי ומיומן.

תוכן עניינים
צרו קשר עימנו
בן שמואל | משרד רואי חשבון בתל אביב | רואה חשבון תל אביב | רואה חשבון בתל אביב
פעם ראשונה פה?
איך זה קורה אצלינו?
התחלת התהליך ואיסוף נתונים
התחלת התהליך ואיסוף נתונים
ביצוע סימולציה עם מומחה
ביצוע סימולציה עם מומחה
מעבר מקיף על כל הנתונים
מעבר מקיף על כל הנתונים
קבלת הצעה משתלמת
קבלת הצעה משתלמת
מה אומרים עלינו?
אני עובד מול עשרות, אם לא מאות ספקים, יועצים וחברות ליווי - השירות שקיבלתי מעת רצון בע"מ התעלה הרבה מעל למצופה, והרבה מעל למה שאני נתקלתי בו ביום יום .
מקסים
הכל מדולר
5/5
מקצוענים! לא יודע מה הייתי עושה בלעדיהם!
אליאור
תל אביב
5/5
החבר'ה מעת רצון בע"מ מקצוענים אמיתיים. כל מילה נוספת מיותרת - ממליץ בחום.
אביעד
לוי-אטינגר-נקדימון עו"ד
5/5
שמחתי מאוד לקבל שירות מקצועי ואדיב מהמומחה.
דליה
רעננה
5/5
הצוות, בראשות שי - נתנו לי מהרגע הראשון את ההרגשה שאני בידיים טובות.
שחף
הדיה בע"מ
5/5
יש לכם שאלה? נשמח לסייע
כמות העובדים: *
מה השם שלך? *
מה מספר הטלפון שלך? *

לחיצה על כפתור "התחל בתהליך" מהווה את הסכמתך להעברת פרטיך לגופים המומלצים של "עת רצון בע"מ", "קבוצת בן שמואל רואי חשבון" ולתנאי השימוש באתר. קראת והבנת את תנאי השימוש באתר ומדיניות הגנת הפרטיות של החברה והם מקובלים עליך.

נשמח לעזור!
שלחו הודעה ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
מה השם שלך? *
מה מספר הטלפון שלך? *
בעת לחיצה על כפתור " חזרת נציג" הינך מאשר/ת בזאת לבן שמואל רואי חשבון לשלוח לי ניוזלטרים/דיוור של מאמרים, מידע, חידושים, עדכונים מקצועיים, במייל ו/או בהודעה לנייד. הרשמה לקבלת הדיוור כאמור תאפשר קבלת דיוור ללא תשלום. ניתן בכל עת לבטל את ההרשמה לקבלת הדיוור ע"י שליחת מייל חוזר.