בן שמואל | משרד רואי חשבון בתל אביב | רואה חשבון תל אביב

בדיקת שכר

רוצים לשמוע עוד?

הדר
At the meeting with finance advisor.

נושא תלושי המשכורת הוא לרוב מורכב מאוד ומרובה פרטים. בכדי להכינם יש צורך ברואה חשבון ו/או חשב שכר מומחה עם ידע נרחב בדיני העבודה, על מנת שתלוש המשכורת ייבנה באופן נכון ויעמוד בכל תנאי החוק. מעסיק שלא שילם לאחד מעובדיו (או יותר) את שכרו לפי החוק חשוף לקנסות כבדים מצד משרד הכלכלה, וכן לתביעות מצד עובדיו בבית הדין לעבודה, שיכולות להגיע לסדר גודל של עשרות ומאות אלפי שקלים ואף להביא לפשיטת רגל של המעסיק.

בנוסף, לא פעם שולח משרד הכלכלה מבקרים המגיעים במפתיע לעסקים שונים ועורכים בדיקה לתלושי השכר. 

מיהו בודק שכר ומה תפקידו?

כאמור, כיום הפכו תלושי השכר לדבר סבוך ומורכב, הנדרש לעמוד בחוקים רבים ולכלול פרטים מרובים. בודק השכר הוא אדם שהוכשר לבדיקת תלושי המשכורת של העובדים, על מנת לוודא כי התשלומים עומדים בתנאי החוק ובהתאם לצווים השונים וכי הם אכן מבוצעים בפועל.

חשוב לדעת כי רק אדם בעל רישיון לבדיקת שכר מטעם משרד העבודה יכול לבצע בדיקת שכר. לא כל יועץ מס או רואה חשבון יכולים לעשות זאת.

מה היתרונות בביצוע בדיקת שכר?

היתרונות הם רבים. העיקריים שבהם:

  1. יתרון בעת ביקורת משרד הכלכלה – כאשר בביקורת של משרד הכלכלה מוכיח המעסיק לעורך הביקורת כי הוכן עבורו דו"ח בדיקת שכר והוא אכן פעל לתיקון ליקויים שיתגלו, תיזקף עובדה זו לזכותו.
  2. ייעול תהליכים – בדיקות שכר רבות מעלות כשלים או פגמים שונים בהתנהגות הכלכלית של העסק, ועם גילויים ניתן לפעול על מנת לתקנם ולתרום לחיסכון הכספי של העסק.
  3. המעסיק מעורה בענייני שכר העובדים – ומתוקף כך גם יוכל לתקן פגמים ברגע שהם מתגלים וכן להיות מוכן באופן קבוע לביקורות שונות.

זה באמת כל כך מסובך להכין תלושי משכורת שעומדים בתנאי החוק?!

בפירוש כן. מעסיק נדרש לשלם לעובדיו על פי חוק עוד מספר רב של תשלומים: הפרשות לפנסיה, ימי מחלה, חופשות שנתיות ועוד. וכמאמר המשפט הידוע: "אי ידיעת החוק אינה פוטרת מעונש": גם אם טעיתם בשוגג, הנכם חשופים לתביעה או לקנסות מצד משרד הכלכלה, ועל כן חשוב לתת את כל כובד הדעת על הכנת תלושי המשכורת.

טעויות אנוש אמנם מתרחשות לעיתים, ולכן חשוב לוודא שהכנת תלושי המשכורת בעסק שלך מתבצעת באופן הטוב ביותר ולאתר את הטעויות באם הן קיימות. ישנם כשלים שונים ורבים שיכולים ליפול בתלושי המשכורת, כגון: עובד שקיבל שכר עבור 120 שעות עבודה למרות שעבד 140 שעות, עובד שלא חושבו לו שעות נוספות שעבד ועוד.

בדיקת שכר חיצונית – מדוע כדאי לערוך אותה?

מעסיק שחושש מהלשנות לרעה מצד עובדיו, או עסקים שחשופים יותר לביקורות מצד משרד הכלכלה, כגון עסקים בענפים של ניקיון, שמירה, מסעדנות , מוסכים, תעשייה ושירותים.

בדיקת שכר חיצונית תהיה כמעט תמיד יותר אובייקטיבית וללא ניגוד אינטרסים, כיוון שלא מדובר בחשב שכר מתוך העסק אלא מחוצה לו, כך שבדיקה כזו לא "תעגל פינות" או תעלים עין מפגמים כאלו ואחרים.

בנוסף, בדיקת שכר חיצונית לרוב יותר מפורטת, מקצועית, מקיפה ויסודית יותר.

יתרון שלישי, הוא מערכת היחסים בין העובדים, שלא פעם מונעת מעובדים לשאול קולגות לעבודה על מנת לקבל ידע נדרש. בודק חיצוני יכול להוות ערוץ מידע מועיל לעובדים שירגישו יותר בנוח להפנות אליו שאלות.

משרדנו בעל ניסיון רב בעריכת בדיקות שכר על ידי בודקי שכר מוסמכים. אם ברצונכם לערוך בדיקה מקיפה ויסודית של תלושי השכר, פנו אלינו ונשמח לסייע.

תוכן עניינים
צרו קשר עימנו
בן שמואל | משרד רואי חשבון בתל אביב | רואה חשבון תל אביב | רואה חשבון בתל אביב
פעם ראשונה פה?
איך זה קורה אצלינו?
התחלת התהליך ואיסוף נתונים
התחלת התהליך ואיסוף נתונים
ביצוע סימולציה עם מומחה
ביצוע סימולציה עם מומחה
מעבר מקיף על כל הנתונים
מעבר מקיף על כל הנתונים
קבלת הצעה משתלמת
קבלת הצעה משתלמת
מה אומרים עלינו?
אני עובד מול עשרות, אם לא מאות ספקים, יועצים וחברות ליווי - השירות שקיבלתי מעת רצון בע"מ התעלה הרבה מעל למצופה, והרבה מעל למה שאני נתקלתי בו ביום יום .
מקסים
הכל מדולר
5/5
מקצוענים! לא יודע מה הייתי עושה בלעדיהם!
אליאור
תל אביב
5/5
החבר'ה מעת רצון בע"מ מקצוענים אמיתיים. כל מילה נוספת מיותרת - ממליץ בחום.
אביעד
לוי-אטינגר-נקדימון עו"ד
5/5
שמחתי מאוד לקבל שירות מקצועי ואדיב מהמומחה.
דליה
רעננה
5/5
הצוות, בראשות שי - נתנו לי מהרגע הראשון את ההרגשה שאני בידיים טובות.
שחף
הדיה בע"מ
5/5
יש לכם שאלה? נשמח לסייע
כמות העובדים: *
מה השם שלך? *
מה מספר הטלפון שלך? *

לחיצה על כפתור "התחל בתהליך" מהווה את הסכמתך להעברת פרטיך לגופים המומלצים של "עת רצון בע"מ", "קבוצת בן שמואל רואי חשבון" ולתנאי השימוש באתר. קראת והבנת את תנאי השימוש באתר ומדיניות הגנת הפרטיות של החברה והם מקובלים עליך.

נשמח לעזור!
שלחו הודעה ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
מה השם שלך? *
מה מספר הטלפון שלך? *
בעת לחיצה על כפתור " חזרת נציג" הינך מאשר/ת בזאת לבן שמואל רואי חשבון לשלוח לי ניוזלטרים/דיוור של מאמרים, מידע, חידושים, עדכונים מקצועיים, במייל ו/או בהודעה לנייד. הרשמה לקבלת הדיוור כאמור תאפשר קבלת דיוור ללא תשלום. ניתן בכל עת לבטל את ההרשמה לקבלת הדיוור ע"י שליחת מייל חוזר.