כבר לא מעט זמן שאתם חושבים על האפשרות להפסיק לעבוד עבור אחרים, ולהגשים את חלומכם המקצועי. פתיחת עסק חדש מגלמת בתוכה התרגשות גדולה, אך עם זאת גם חשש מהלא נודע. פתיחת עסק מצריכה מכם לא מעט – גם ברמת ההשקעה הכספית, ההשקעה בזמן ואף היכרות עם הביורוקרטיה הנדרשת.

כשאתם חושבים על הקמת עסק, סביר כי אתם חושבים תחילה על הרעיון הגולמי, המיתוג, השיווק, מיקום העסק, ההשקעה הנדרשת וכיוצא בזה. חשוב שלצד כל התכנונים "הנעימים" יותר, תשקיעו את זמנכם גם בפן הביורוקרטי בדרך לפתיחת העסק שלכם. אילו דברים כדאי לדעת על פתיחת עסק חדש? המדריך המלא, לפניכם:

1.פתיחת עסק חדש: עסק פטור או עוסק מורשה?

בהתאם לצפי ההכנסות שלכם והיקף העבודה שלכם, יקבע האם אתם עתידים להיות עוסק פטור או עוסק מורשה. כל עוד ההכנסה השנתית שלכם לא תחצה את רף ה-100,187 שקלים, הרי שאתם תהיו עסק פטור. שקל מעל ואתם כבר הופכים להיות עוסק מורשה וכך תצטרכו לשלם גם מע"מ עבור כל ההכנסות שלכם.

2.עבודה אל מול רואה חשבון

כל מה שצריך להטריד אתכם הוא ניהול העסק שלכם. ניהול הכספים, ההוצאות, הפקת תלושי השכר ופיקוח של בודק שכר (במקרה בו יש לכם עובדים), צריך להתנהל אל מול חברה חיצונית. עבודה אל מול רואה חשבון יכול להעניק לכם שקט נפשי מ-2 סיבות: ראשית, אינכם צריכים לקחת על עצמכם אחריות נוספת. שנית, יש מי שמבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר ודואג לתשלומים בזמן ובהתאם לחוק.

כרואי החשבון שלכם תהיו זכאים לקבל מאיתנו, ללא תשלום נוסף, אפליקציה ממנה תוכלו להפיק חשבוניות, לתייק מסמכים והוצאות ולעקוב אחר תוצאות העסק שלכם והכל מתוך הסמארטפון שלכם.

דברים שכדאי לדעת על פתיחת עסק חדש

3.בכל חודש: הוצאות והכנסות

כעסקים, בכל חודשיים יהיה עליכם לשלוח לרואה החשבון שלכם את ההוצאות שלכם ואת ההכנסות שלכם. על פי ההכנסות וההוצאות יקבע כמה מע"מ אתם צריכים לשלם ומהו מס ההכנסה שעליכם לשלם. שימו לב כי עליכם לעבוד בשיתוף פעולה מלא עם רואה החשבון, שכן עיכוב בתשלום לרשויות המס יכול לגרור קנסות.

4.הפקת קבלות וחשבוניות (ושמירת מסמכים)

כבית עסק, עליכם לדווח על כל הכנסה. כיום, קל מאד לעשות זאת באמצעות חשבוניות ממוחשבות. בנוסף, החוק קובע כי עליכם לשמור מסמכים הרלוונטיים לפעילות העסק במשך 7 שנים. גם כאן, הקבלות והחשבוניות נשמרות בארכיון של המערכת הממוחשבת, כך שאינכם צריכים לחשוש מאיבוד של פנקסים, דפים, ספרי ניהול וכיוצא בזה.

5.פתיחת תיקים רלוונטיים

בהתאם לסוג העסק שתפתחו – עוסק פטור או עוסק מורשה, יהיה עליכם לפתות תיקים שונים. תיק במע"מ למעשה הופך אתכם לעוסק מורשה, כך שאתם הופכים להיות חולייה בשרשרת שדרכה אתם מעבירים את כספי המע"מ שהלקוח משלם אל המדינה. לכן, חשוב מאד שתהיו ערים לכל הדרישות, רישום החשבוניות, ניהול הספרים ותשלומים בזמן לרשויות המס. בעת שרואה חשבון מנהל עבורכם את ההוצאות, ההכנסות ויתר התשלומים, הרי שאתם יכולים להיות שקטים כי אתם מתנהלים כחוק והתשלומים מתבצעים בזמן.

תיק במס ההכנסה הוא תיק נוסף שחשוב להיות מודעים לו, כאשר הוא רלוונטי גם לעוסקים הפטורים וגם לעסקים המורשים. רואה החשבון שלכם יפיק לכם בסוף שנה דו"ח, המפרט את ההכנסות שלכם וההוצאות שלכם. לאחר שיתבצע החישוב המלא, יקבע מהו המס שיהיה עליכם לשלם. בשנה הראשונה סביר כי המס יקבע בהערכה משוערת, כאשר החל מהשנה השנייה כבר יהיה ניתן לקבוע מקדמות בהתבסס על ההכנסות מהשנה הקודמת.

והתיק האחרון שיהיה עליכם לפתוח הוא תיק בביטוח לאומי. כשכירים, הרי שהמעסיק שלכם דאג לתשלום הביטוח הלאומי דרך תלוש השכר שלכם, אך בעת שאתם עצמאיים עליכם להתנהל אל מול הביטוח הלאומי בעצמכם. גם כאן, תקבע לכם מקדמה שנתית בהתאם לצפי ההכנסות השנתי שלכם.

את כל התיקים הדרושים נפתח לכם ממשרדנו, ללא צורך בטרטורים מיותרים ובזבוז זמן.

שינוי גודל גופנים