אין כל ספק כי נדרש אומץ רב על מנת לעשות את המעבר מהנוחות שבסטטוס "שכיר" אל "עצמאי". עם זאת, ההגשמה העצמית שלכם, התשוקה הגדולה והחזון – לא באמת משאירים לכם מקום להתלבטות. הקמת חברה אינה מתחילה ונגמרת במילוי של מספר טפסים, אלא שמדובר על תהליך הדרגתי שיש לבצע אותו ביסודיות, דיוק ובסיוע של אנשי מקצוע רלוונטיים.

הנחת אבן הפינה: סוג החברה שלכם

מאחורי צמד המילים "הקמת חברה" או הקמה של עסק, עומדות שלל אפשרויות העומדות לרשותכם:

מה שיקבע את סוג העסק / חברה שלכם, הוא ההיקף ההכנסות הצפוי לכם. עסקים פטורים הם עסקים קטנים, שצפי ההכנסה שלהם לא עולה על כ-100,187 שקלים בשנה. בחישוב פשוט: לא יותר מכ-8348 שקלים בחודש. עוסק מורשה לעומת זאת יהיה עסק שהיקף ההכנסות שלו יהיה גבוה מ-100,187 שקלים בשנה.

חברות בע"מ הן חברות בעירבון מוגבל, כאשר המשמעות היא שישנה הפרדה בין מי שמקים אותה ועומד בראשה, ובין כל החשבונות והנכסים שיש ברשותה. זאת בשונה מעסקים פטורים ומורשים לצורך העניין, הקשורים בקשר ישיר לנכסים והחשבונות שלהם.

במילים פשוטות? במקרה בו עסק מורשה קרס, וכך גם חברה בע"מ, הרי שמידת האחריות של כל אחד תהיה שונה: מי שעומד בראשו של העסק המורשה, יהיה צריך לקחת אחריות על החובות שהשאיר אחריו העסק. במקרה של חברה בע"מ, מדובר על מצב שונה בו מי שעומד בראש החברה, אינו אחראי לחובות שצברה החברה.

מתי כדאי להקים חברה

אנו ממליצים על הקמת חברה בין היתר במקרים הבאים:

כאשר יש שותפות.

כאשר הרווח החודשי עולה על 40,000 ₪ לחודש. רווח לאחר קיזוז הוצאות.

כאשר יש סיכון משפטי מפני תביעות.

במקרה בו חשוב מבחינה שיווקית להיות חברה.

במקרים בהם קל יותר לגייס אשראי בחברה מאשר יחיד.

דיווח מלא לרשויות המס על ההכנסות וההוצאות הקמת חברה

כשכירים, לא הייתם צריכים לתת דין וחשבון לרשויות המס, זאת מאחר ותלוש המשכורת שלכם עשה זאת בשבילכם. כעת, כשאתם יוצאים לדרך עצמאית (בפורמט של עסק או הקמת חברה), הרי שאתם צריכים לדווח לאורך השנה ובסוף השנה על ההכנסות וההוצאות שלכם. הדיווחים המלאים שלכם יקבעו את הדברים הבאים:

וכן, אתם גם צריכים לדאוג לחשבון בנק

כל עוד תפעלו כעסק פטור או מורשה, סביר מאד כי תמשיכו להתנהל דרך אותו חשבון בנק פרטי שלכם. עם זאת, עם הקמת חברה, הרי שנפתח חשבון בנק נפרד בו מתרכזות כל הפעולות של החברה בלבד. כידוע, כל בנק מציע תנאים אחרים, עמלות שונות והטבות הצטרפות אחרות. רגע לפני שאתם לוחצים יד לנציגי הבנק, בצעו השוואה בין כמה בנקים (לעתים, גם בין כמה סניפים של אותו הבנק). המטרה היא להבטיח כי אתם מקבלים את התנאים המשתלמים ביותר. זכרו כי מעבר לשיקולים הכלכליים, חשוב מאד גם החומר האנושי שיעבוד מולכם.

אספו הוצאות מוכרות במס

הדרך שלכם להפחית את תשלומי המס שלכם היא עם הוצאות שיש לכם במסגרת בית העסק. כל עסק, בהתאם לאופי העיסוק שלו, צובר הוצאות רלוונטיות. כידוע, על כל עסקה שלכם עליכם להעביר כ-17% מע"מ למדינה. ההוצאות המוכרות לעסק מאפשרות לכם בין היתר לשלם פחות מע"מ, כאשר עושים זאת עם קיזוז שבין המע"מ בגין ההכנסות שלכם, ובין המע"מ בגין ההוצאות שלכם.

רואה החשבון שלכם – אל תתפשרו על ניהול איכותי ויסודי

כבעלים של עסק או חברה, הדבר האחרון שיש לכם פנאי עבורו הוא לנהל את ההוצאות, ההכנסות וליצור דו"ח שנתי למס הכנסה. הפקידו את מלאכת הדיווחים והניהול השוטף במשרד רואי חשבון מוכר ובעל מוניטין. כך, אתם יכולים להיות שקטים כי יש מי שמנהל אתכם על הצד הטוב ביותר, דואג להפיק בעבורכם את הדו"חות בזמן ולשלם בשמכם את התשלומים כנדרש.

שינוי גודל גופנים