בן שמואל | משרד רואי חשבון בתל אביב | רואה חשבון תל אביב

שינויים מהותיים בתשלומים לפנסיה

רוצים לשמוע עוד?

הדר
A businessman working on his finances at a table at his home

חוזר מקצועי – קריאה לפעולה בעקבות שינוי בהוראות האוצר לתשלומי פנסיה לעובדים

מחודש ינואר 2019 חל שינוי מהותי בדרך תשלומי הפנסיה וביטוחי מנהלים (להלן – הפנסיה) עבור עובדים לחברות הביטוח בעקבותיו לא ניתן להמשיך ולשלם בשיקים לביטוחי מנהלים ופנסיה. שינוי זה התחיל כבר לפני כשנתיים וכעת נכנסו עיקר החברות לתחולת שינוי זה. להלן הסבר :

רקע כללי

כידוע חלה חובה על המעביד לשלם פנסיה עבור עובדיו. על התשלומים להגיע לחברת הביטוח עד ל 16 לכל חודש. עד כה היה ניתן לשלם בשיקים לחברות הביטוח.  צורת תשלום זו גררה בעיות רבות:

  • שיקים לא נקלטו על שם העובד בקרן הפנסיה ונשארו בחשבון כללי של חברת הביטוח. כך היה יוצא שמעביד היה משלם כספים לפנסיה אולם הקופה של העובד לא הייתה מזוכה.
  • שיקים היו מגיעים באיחור לחברת הביטוח וצוברים קנסות על איחור בתשלומים.
  • תשלומים היו נרשמים על שם העובד אך לא למקומות הנכונים. כך לדוגמא כספים היו נרשמים לטובת אובדן כשר עבודה במקום לתגמולים. שוב המעסיק היה חשוף לתביעות כאילו לא הפריש לגמל.
  • כספים היו משויכים לביטוחי מנהלים במקום לפנסיה ולהיפך.

ועוד ליקויים רבים שבסופו של יום היו גורמים לחיכוכים ותביעות בין המעביד לעובד.

 

מיום 1 בינואר 2019 (להלן – התאריך) חל שינוי מהותי

מעסיקים שיש להם מעל ל 10 עובדים אינם יכולים להמשיך לשלם בשיקים אלא מחויבים לשלם בהעברה בנקאית. בפועל גם מעסיקים של פחות מ 10 עובדים נדרשים לשלם גם כן בדרך זו של העברה בנקאית אם כי אין עדיין חובה כזו. מאותו מועד האחריות לשיוך נכון של התשלומים בחברת הביטוח עברה למעסיק. המעסיק אחראי לוודא כי התשלומים משויכים נכונה לפוליסת הביטוח של העובד. להלן התהליך:

  1. על המעסיק להעביר הוראה לבנק לבצע העברה לחברת הביטוח הוראה זו תתבצע על סמך דוח שיתקבל מאיתנו.
  2. לאחר מכן על המעסיק להעביר לחברת הביטוח את אישור ההעברה הבנקאית ביחד עם פירוט מהות ההעברה , כלומר לאילו עובדים הועברו הכספים
  3. לאחר מספר ימים על המעסיק לקבל אישור מחברה הביטוח כי הכספי נקלטו ואם יש תקלות בקליטה או שהכספים לא נקלטו נכונה יש לטפל בליקויים אלו.

תהליך זה יכול לגזול מהמעסיקים זמן רב. לכן קבע האוצר כי סוכני הביטוח יוכלו לטפל בנושא בתמורה לסך של 10-13 ₪ לתלוש. מניסיון ראינו כי סוכני הביטוח אינם ששים לטפל בנושא. מאידך קמו חברות כדוגמת " מכפל" , " עוקץ" "חילן" ואחרים שנקראות מתפעל פנסיוני. חברות אלו בתמורה לתשלום עבור כל תלוש יטפלו בהיזון החוזר מול חברות הביטוח. (עדיין את ההעברה הבנקאית תצטרך אתה , המעסיק, לבצע)

המלצות:

  1. אנו ממליצים לכם להתחבר לאחת מחברות התפעול הפנסיוני כדי למנוע קנסות, תקלות ובזבוז זמן מיותר. כאמור ישנן מספר רב של חברות כאלו בשוק וגם סוכני הביטוח שלכם יוכלו להמליץ על חברה שכזו. מומלץ לפעול בהקדם !!

יש לקבל מסוכן הביטוח "דוח פיצול" פנסיה או ביטוח מנהלים עבור כל ביטוח שעושים לכל עובד חדש. 

תוכן עניינים
צרו קשר עימנו
בן שמואל | משרד רואי חשבון בתל אביב | רואה חשבון תל אביב | רואה חשבון בתל אביב
פעם ראשונה פה?
איך זה קורה אצלינו?
התחלת התהליך ואיסוף נתונים
התחלת התהליך ואיסוף נתונים
ביצוע סימולציה עם מומחה
ביצוע סימולציה עם מומחה
מעבר מקיף על כל הנתונים
מעבר מקיף על כל הנתונים
קבלת הצעה משתלמת
קבלת הצעה משתלמת
מה אומרים עלינו?
אני עובד מול עשרות, אם לא מאות ספקים, יועצים וחברות ליווי - השירות שקיבלתי מעת רצון בע"מ התעלה הרבה מעל למצופה, והרבה מעל למה שאני נתקלתי בו ביום יום .
מקסים
הכל מדולר
5/5
מקצוענים! לא יודע מה הייתי עושה בלעדיהם!
אליאור
תל אביב
5/5
החבר'ה מעת רצון בע"מ מקצוענים אמיתיים. כל מילה נוספת מיותרת - ממליץ בחום.
אביעד
לוי-אטינגר-נקדימון עו"ד
5/5
שמחתי מאוד לקבל שירות מקצועי ואדיב מהמומחה.
דליה
רעננה
5/5
הצוות, בראשות שי - נתנו לי מהרגע הראשון את ההרגשה שאני בידיים טובות.
שחף
הדיה בע"מ
5/5
יש לכם שאלה? נשמח לסייע
כמות העובדים: *
מה השם שלך? *
מה מספר הטלפון שלך? *

לחיצה על כפתור "התחל בתהליך" מהווה את הסכמתך להעברת פרטיך לגופים המומלצים של "עת רצון בע"מ", "קבוצת בן שמואל רואי חשבון" ולתנאי השימוש באתר. קראת והבנת את תנאי השימוש באתר ומדיניות הגנת הפרטיות של החברה והם מקובלים עליך.

נשמח לעזור!
שלחו הודעה ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
מה השם שלך? *
מה מספר הטלפון שלך? *
בעת לחיצה על כפתור " חזרת נציג" הינך מאשר/ת בזאת לבן שמואל רואי חשבון לשלוח לי ניוזלטרים/דיוור של מאמרים, מידע, חידושים, עדכונים מקצועיים, במייל ו/או בהודעה לנייד. הרשמה לקבלת הדיוור כאמור תאפשר קבלת דיוור ללא תשלום. ניתן בכל עת לבטל את ההרשמה לקבלת הדיוור ע"י שליחת מייל חוזר.