בן שמואל | משרד רואי חשבון בתל אביב | רואה חשבון תל אביב

עדכונים בעניין הטלת מע"מ על סוחרי נוסטרו

רוצים לשמוע עוד?

הדר
Finance Chart on tablet pc with laptop computer

פברואר 2021

 

כידוע, בחודש דצמבר 2017 פרסמה רשות המיסים את עמדה 12/2017 (להלן: "עמדה 12/2017") ולפיה פעילות של קניה ומכירה של ניירות ערך בעלת מאפיינים עסקיים ירשמו כמוסד כספי על פי סעיף 1(א)(3) לצו. עמדה זו (אשר הצטרפה להחלטת מיסוי 4369/15) הביאה כאסמכתא את פסק הדין בעניין אקוויטס שם נקבע כי סוחר בניירות ערך צריך לשלם מס כמוסד כספי (ראה חוזר שפרסמנו בנושא) . כמו כן קיים פסק דין טריידומטיקס, שלא צוין בחוזר זה ושם נקבע כי על סוחר נוסטרו לשלם מע"מ על רווחיו.

העמדה קבעה כי אדם או חברה שפעילותם בניירות ערך תוגדר כעסק, חייבים  להירשם במע"מ כמוסד כספי ולשלם מע"מ על הרווח שמופק מניירות ערך כמוסד כספי.

בחודש דצמבר 2018  ביטלה רשות המיסים את העמדה החייבת בדיווח לגבי מיסוי במסחר בניירות ערך ובכך פתחה כר נרחב לשאלות ולפרשנויות בנושא. גורמים שפנו בבקשה לקבל הסברים לביטול העמדה קיבלו תשובה כי לענף זה קיימים מאפיינים מיוחדים לו הדורשים עיון. יחד עם זאת ביטול העמדה לא לווה בהצהרה כי שלטונות מע"מ חוזרים בהם מכוונתם לחייב סוחרי נוסטרו במס כמוסד כספי ואכן בדיוני מס הכנסה (שכן גביית המס מתבצעת בפועל על ידי מס הכנסה) לגבות מס כמוסד כספי מסוחרי נוסטרו.

ערעור שנידון לאחרונה בבית המשפט העליון על פסק דין שקיבל את עמדת רשות המיסים כי יש לחייב את המערערת במע"מ על פעילותה בשוק ההון (בהתאם לסעיפים 19(ב) ו-9(ב)), נמחק לבקשת המערערת ללא כל נימוק.

מניסיוננו נכון לחודש דצמבר 20  עדיין כאשר סוחר נוסטרו פותח חברה הרי שעליו בדרך כלל לקבל פטור מניכוי מס במקור שאם לא כן הבנק ינכה ממנו מס במקור. כאשר הוא מנסה לקבל פטור שכזה ממס הכנסה מס הכנסה מפנה אותו למע"מ לפתוח תיק וכאשר הסוחר מבקש לפתוח תיק במע"מ הרי שמע"מ מבקש לסווגו כמוסד כספי.

לכן מוטב כי בטרם תבוצע פעולה כלשהי יקבל הסוחר את הייעוץ המתאים בתחום

בשולי הדברים נציין כי לא כל רישום במע"מ כמוסד כספי בגין מסחר בניירות ערך יגרור בהכרח חיוב במס כמוסד כספי וישנם מצבים בהם למרות הרישום לא ישולם מס כמוסד כספי.

אין להסתמך על פרסום זה ללא קבלת ייעוץ וליווי פרטני

תוכן עניינים
צרו קשר עימנו
בן שמואל | משרד רואי חשבון בתל אביב | רואה חשבון תל אביב | רואה חשבון בתל אביב
פעם ראשונה פה?
איך זה קורה אצלינו?
התחלת התהליך ואיסוף נתונים
התחלת התהליך ואיסוף נתונים
ביצוע סימולציה עם מומחה
ביצוע סימולציה עם מומחה
מעבר מקיף על כל הנתונים
מעבר מקיף על כל הנתונים
קבלת הצעה משתלמת
קבלת הצעה משתלמת
מה אומרים עלינו?
אני עובד מול עשרות, אם לא מאות ספקים, יועצים וחברות ליווי - השירות שקיבלתי מעת רצון בע"מ התעלה הרבה מעל למצופה, והרבה מעל למה שאני נתקלתי בו ביום יום .
מקסים
הכל מדולר
5/5
מקצוענים! לא יודע מה הייתי עושה בלעדיהם!
אליאור
תל אביב
5/5
החבר'ה מעת רצון בע"מ מקצוענים אמיתיים. כל מילה נוספת מיותרת - ממליץ בחום.
אביעד
לוי-אטינגר-נקדימון עו"ד
5/5
שמחתי מאוד לקבל שירות מקצועי ואדיב מהמומחה.
דליה
רעננה
5/5
הצוות, בראשות שי - נתנו לי מהרגע הראשון את ההרגשה שאני בידיים טובות.
שחף
הדיה בע"מ
5/5
יש לכם שאלה? נשמח לסייע
כמות העובדים: *
מה השם שלך? *
מה מספר הטלפון שלך? *

לחיצה על כפתור "התחל בתהליך" מהווה את הסכמתך להעברת פרטיך לגופים המומלצים של "עת רצון בע"מ", "קבוצת בן שמואל רואי חשבון" ולתנאי השימוש באתר. קראת והבנת את תנאי השימוש באתר ומדיניות הגנת הפרטיות של החברה והם מקובלים עליך.

נשמח לעזור!
שלחו הודעה ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
מה השם שלך? *
מה מספר הטלפון שלך? *
בעת לחיצה על כפתור " חזרת נציג" הינך מאשר/ת בזאת לבן שמואל רואי חשבון לשלוח לי ניוזלטרים/דיוור של מאמרים, מידע, חידושים, עדכונים מקצועיים, במייל ו/או בהודעה לנייד. הרשמה לקבלת הדיוור כאמור תאפשר קבלת דיוור ללא תשלום. ניתן בכל עת לבטל את ההרשמה לקבלת הדיוור ע"י שליחת מייל חוזר.