בן שמואל | משרד רואי חשבון בתל אביב | רואה חשבון תל אביב

מחזיקים במטבעות וירטואליים? צריך וכדאי להגיש דוחות למס הכנסה

רוצים לשמוע עוד?

הדר
מחזיקים במטבעות וירטואליים ? צריך וכדאי להגיש דוחות למס הכנסה

שנת 2021 הסתיימה ויחד איתה חוזרת השאלה שמטרידה לא מעט מחזיקי מטבעות וירטואליים : האם להגיש דוחות לרשויות המס?

כמי שמטפלים מזה מספר שנים במחזיקי מטבעות וירטואליים ומגישים עבורם דוחות ראינו לנכון להסביר מדוע לא רק " צריך" להגיש דוחות  אלא גם " כדאי" לדווח לרשויות המס.

מבחינה חוקית אין ספק שיש להגיש דוח. רשות המיסים רואה בהכנסה במכירה מטבעות וירטואליים בדרך כלל כהכנסה הונית ומחייבת ב 25% מס את הרווח. במקרים מסוימים תטען הרשות לרווח פירותי ותנסה לחייב במס לפי 50% מס. כאמור רשות המיסים אינה רואה במטבעות וירטואליים כמטבע סחיר לכל דבר ומכאן שיעורי המס שנקבעו. במאמר מוסגר נציין כי בשים לב לכך שישנן מדינות שאימצו את הביטקויין כהלך חוקי (אל סלבדור) ומדינות אחרות צועדות בעקבותיה (ברזיל) לדעתנו יש מקום לשקול גישה אחרת הפוטרת ממס את עליית הערך של מטבעות אלו. בעניין זה יכול להיות שמעמדו של הביטקויין יהיה שונה ממטבעות אחרים כדוגמת איתריום, ada, solana וכו..

נכון להיום רשות המיסים דורשת דיווח על הכנסות אלו ותשלום מס בהתאם. גם מכירה של מטבעות וירטואליים מסוג אחד ורכישה של מטבעות אחרים מחויבת במס. כלומר מרגע שמכרת את המטבעות יש לחשב את הרווח או ההפסד והתמורה שתקבל תחשב כעלות של המטבע החדש. מובן שיש לבצע תחשיבים בנושא שיביאו לתוצאת המס המיטבית ללקוח.

אולם לדעתנו, מעבר לחובה החוקית שצוינה לעיל, כדאי לדווח על העסקאות במטבעות וירטואליים ממספר טעמים. להלן עיקרם:

  1. רשות המיסים הוכיחה כי היא יודעת להתחקות אחר פעילות של ישראלים במטבעות אלו בבורסות השונות. המידע היום הופך ליותר ויותר שקוף ואי דיווח על הכנסות כאלו הוא עבירה פלילית. לכן מוטב לדווח.
  2. מאחר וכל העניין הוא חדש ועדיין לא צבר היסטוריה ארוכה יתייחסו בסלחנות יחסית למי שלא דיווח על הכנסותיו ממטבעות אלו ויגיע מרצונו לדווח על ההכנסות הללו. בעניין זה נציין כי עדיין קיימות אפשרויות לערוך גילוי מרצון אנונימי ולדווח על הכנסות הללו ולקבל החלטה מבלי לחשוף את שם המחזיק. ככל שהזמן יחלוף תשתנה הגישה המקילה הזו ויתחילו העמדות לדין הפלילי.
  3. דיווח על הכנסות אלו יקל לאחר מכן על הכנסת הכספים לבנקים בישראל – כידוע מרבית הבנקים בישראל מסרבים עדיין להכניס כספים שמקורם בפעילות במטבעות וירטואליים. במידה ותראו למנהל הסניף כי דיווחתם ושילמתם מס על הכנסות הללו יהיה קשה לו פי כמה שלא לאפשר לכם להכניס את הכספים לחשבונות בישראל. (במועד כתיבת שורות אלו עדיין לא נפסק בעניין פרימן נ' בנק הפועלים)
  4. הפסדים ממטבעות וירטואליים ניתנים לקיזוז- מטבע הדברים אם רשות המיסים דורשת מס על מטבעות אלו הרי שהפסדים ממטבעות אלו יכולים להתקזז כנגד הכנסות רבות אחרות וביניהן רווחים בבורסה, רווחים ממכירת דירה, ממכירת נכסים אחרים ועוד
  5. כל זמן שהדברים לוטים בערפל , ניתן להיכנס למו"מ מול רשות המיסים ולהגיע לפשרות שיובילו לשיעורי מס נמוכים במיוחד עד כדי אפס מס על פעילות מסוימת ובתנאים מסוימים. ככל שהדברים יתבהרו הסיכויים לכך יפחתו.

לאור כל אלו ואחרים אנו ממליצים בחום להגיש כבר היום דוחות על הפעילות במטבעות וירטואליים.

אנו לרשותכם בכל שאלה

תוכן עניינים
צרו קשר עימנו
בן שמואל | משרד רואי חשבון בתל אביב | רואה חשבון תל אביב | רואה חשבון בתל אביב
פעם ראשונה פה?
איך זה קורה אצלינו?
התחלת התהליך ואיסוף נתונים
התחלת התהליך ואיסוף נתונים
ביצוע סימולציה עם מומחה
ביצוע סימולציה עם מומחה
מעבר מקיף על כל הנתונים
מעבר מקיף על כל הנתונים
קבלת הצעה משתלמת
קבלת הצעה משתלמת
מה אומרים עלינו?
אני עובד מול עשרות, אם לא מאות ספקים, יועצים וחברות ליווי - השירות שקיבלתי מעת רצון בע"מ התעלה הרבה מעל למצופה, והרבה מעל למה שאני נתקלתי בו ביום יום .
מקסים
הכל מדולר
5/5
מקצוענים! לא יודע מה הייתי עושה בלעדיהם!
אליאור
תל אביב
5/5
החבר'ה מעת רצון בע"מ מקצוענים אמיתיים. כל מילה נוספת מיותרת - ממליץ בחום.
אביעד
לוי-אטינגר-נקדימון עו"ד
5/5
שמחתי מאוד לקבל שירות מקצועי ואדיב מהמומחה.
דליה
רעננה
5/5
הצוות, בראשות שי - נתנו לי מהרגע הראשון את ההרגשה שאני בידיים טובות.
שחף
הדיה בע"מ
5/5
יש לכם שאלה? נשמח לסייע
כמות העובדים: *
מה השם שלך? *
מה מספר הטלפון שלך? *

לחיצה על כפתור "התחל בתהליך" מהווה את הסכמתך להעברת פרטיך לגופים המומלצים של "עת רצון בע"מ", "קבוצת בן שמואל רואי חשבון" ולתנאי השימוש באתר. קראת והבנת את תנאי השימוש באתר ומדיניות הגנת הפרטיות של החברה והם מקובלים עליך.

נשמח לעזור!
שלחו הודעה ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
מה השם שלך? *
מה מספר הטלפון שלך? *
בעת לחיצה על כפתור " חזרת נציג" הינך מאשר/ת בזאת לבן שמואל רואי חשבון לשלוח לי ניוזלטרים/דיוור של מאמרים, מידע, חידושים, עדכונים מקצועיים, במייל ו/או בהודעה לנייד. הרשמה לקבלת הדיוור כאמור תאפשר קבלת דיוור ללא תשלום. ניתן בכל עת לבטל את ההרשמה לקבלת הדיוור ע"י שליחת מייל חוזר.