בן שמואל | משרד רואי חשבון בתל אביב | רואה חשבון תל אביב

מה הוא קיבוע זכויות ומדוע חשוב לך לבצע אותו?

רוצים לשמוע עוד?

הדר
Business people discussing with colleagues with entrepreneurs are planning finance in office room.

כידוע, אדם שפורש ממקום עבודתו זכאי לקבל פיצויים. את יש כאלו שיקבלו את הפיצויים בדרך של סכום חד פעמי (הפיצויים יושבים בתוך תוכנית ביטח מנהלים ולא תשלום של סכום במזומן ע"י המעסיק) וישנם כאלו שיקבלו אותה בדרך של תשלום חודשי קבוע (פנסיה). חלק מהכספים הללו נקבעו על ידי המחוקק כפטורים ממס. המחוקק נתן את האפשרות בידי הפנסיונר לקבוע איזה חלק מהתקבול יזכה ליותר הטבות במס? האם הסכום החד פעמי ואז כספי הפנסיה החודשיים יהיו יותר חשופים לתשלומי מס ? או שהאם יעדיף הפורש לצמצם את השימוש בפטור ממס על הכספים החד פעמיים ולהנות ביותר פטור ממס על כספי הפנסיה החודשית שיקבל ?

בעת הפרישה לפנסיה (67 בגבר 62 באישה) המחוקק מחייב אותנו  לקבל סכום מינימלי של פנסיה. לשנת 2020 מדובר בסך של 4,525 ₪ לחודש. הכוונה היא ברורה . צריך שיישאר משהו לחיות ממנו. כפוף לכך שנשאר סכום זה (ובמקרים מסוימים גם אם לא נשאר) המחוקק מאפשר לנו להחליט אם אנחנו מעוניינים להוון חלק מהסכום שמגיע לנו כפנסיה ולמשוך אותו בפטור ממס או במיסוי חלקי או שברצוננו לא לנצל את הפטור ולנצל את הטבות המס בסכומי הפנסיה החודשיים.

מכאן גם המשמעות של "קיבוע זכויות" כלומר אנו מקבעים מה נמשוך ומתי :

מה החלק שנמשוך חד פעמי ומה החלק שנמשוך כקצבה.

מה נמשוך כשהוא חייב במס ומה נמשוך כשהוא פטור ממס

כשלכל החלטה שלנו יש משמעות לגבי ההווה או העתיד שלנו מבחינת מיסוי

למי חשוב לבצע את הקיבוע ?

במיוחד למי שעבר את גיל 67 בגבר או 62 באישה ומקבל מעל ל 7,500 ₪ פנסיה לחודש אולם כפי שנראה בהמשך – לא רק.

כעת גם מובן מדוע דרוש לבצע כאן עבודה מקצועית בידי אנשי מקצוע מנוסים שכן יש לבצע אופטימיזציה של ניצול הטבות המס תוך הסתכלות על מכלול הכספים שיעמדו לרשותכם, נזילותם ושעורי המס החלים עליהם (כספי פיצויים, סכום הפנסיה החודשי, כספים בקופות תגמולים לסוגיהן)

במסגרת התכנון יש להסתכל על הצרכים העתידים ורצונות –  מה סכום הפנסיה החודשית הנדרשת ואלו סכומים חד פעמים נרצה שיהיו נזילים, לתכנן כיצד מלוא סכום סל הפטור לפיצויים ינוצל ועוד. 

  • יש כמובן לשקלל העדפות אישיות, מצב בריאותי, מצב משפחתי, שעורי מס עתידים וכו ,

 חשוב להימנע ממצבים שבהם מייעדים חלק מהסל להכנסה שממילא תהיה פטורה ממס בעתיד (בזבוז פטור).

  • למקבלי ביטוח מנהלים קצבתי, האם למשוך קצבה מכל התכניות או להחריג את חלק התגמולים?
  • לאלו שממשכים לעבוד, רצוי לרוב לקבל פנסיה מיד בעת ההגעה ל"גיל פרישה" (62, 67) ולו חלקית – ולבצע קיבוע זכויות שיאפשר קבלת פטור מצטבר גבוה יותר (במקרה זה, עדיף כבר בהגיעכם לגיל פרישה להתייעץ עם מומחה מיסוי פרישה ולא לחכות ולטפל בקבלת הטבות מס רק לאחר שתפסיקו לעבוד בפועל).
  • סכום סל הפטור עומד כיום על 796 אלף (52% אחוז פטור מינואר 2020 – 3% יותר מאשר בשנת 2019), צפוי לגדול בינואר 2025 למעל מיליון שקל (67% פטור). בטופס 161ד בסעיף 8 יש לתת הנחיות לאן ליעד את גידול בפטור ממס הזה בעתיד, האם לפטור מוגדל על הפנסיה או להשתמש בו לפטור על היוונים עתידיים. המטרה היא לוודא שהגידול בפטור לא ילך לאיבוד (למנוע מצב שלא ניתן יהיה לנצלו).

ניסינו לפשט את התהליך המורכב והעדין של קיבוע זכויות. מובן כי דרושים מקצוענים לטיפול בנושא. צוות משרד בן שמואל צבר ניסיון רב שנים בטיפול בנושא הפנסיה בכלל וקיבוע זכויות בפרט. אנו לרשותך בכל שאלה.

תוכן עניינים
צרו קשר עימנו
בן שמואל | משרד רואי חשבון בתל אביב | רואה חשבון תל אביב | רואה חשבון בתל אביב
פעם ראשונה פה?
איך זה קורה אצלינו?
התחלת התהליך ואיסוף נתונים
התחלת התהליך ואיסוף נתונים
ביצוע סימולציה עם מומחה
ביצוע סימולציה עם מומחה
מעבר מקיף על כל הנתונים
מעבר מקיף על כל הנתונים
קבלת הצעה משתלמת
קבלת הצעה משתלמת
מה אומרים עלינו?
אני עובד מול עשרות, אם לא מאות ספקים, יועצים וחברות ליווי - השירות שקיבלתי מעת רצון בע"מ התעלה הרבה מעל למצופה, והרבה מעל למה שאני נתקלתי בו ביום יום .
מקסים
הכל מדולר
5/5
מקצוענים! לא יודע מה הייתי עושה בלעדיהם!
אליאור
תל אביב
5/5
החבר'ה מעת רצון בע"מ מקצוענים אמיתיים. כל מילה נוספת מיותרת - ממליץ בחום.
אביעד
לוי-אטינגר-נקדימון עו"ד
5/5
שמחתי מאוד לקבל שירות מקצועי ואדיב מהמומחה.
דליה
רעננה
5/5
הצוות, בראשות שי - נתנו לי מהרגע הראשון את ההרגשה שאני בידיים טובות.
שחף
הדיה בע"מ
5/5
יש לכם שאלה? נשמח לסייע
כמות העובדים: *
מה השם שלך? *
מה מספר הטלפון שלך? *

לחיצה על כפתור "התחל בתהליך" מהווה את הסכמתך להעברת פרטיך לגופים המומלצים של "עת רצון בע"מ", "קבוצת בן שמואל רואי חשבון" ולתנאי השימוש באתר. קראת והבנת את תנאי השימוש באתר ומדיניות הגנת הפרטיות של החברה והם מקובלים עליך.

נשמח לעזור!
שלחו הודעה ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
מה השם שלך? *
מה מספר הטלפון שלך? *
בעת לחיצה על כפתור " חזרת נציג" הינך מאשר/ת בזאת לבן שמואל רואי חשבון לשלוח לי ניוזלטרים/דיוור של מאמרים, מידע, חידושים, עדכונים מקצועיים, במייל ו/או בהודעה לנייד. הרשמה לקבלת הדיוור כאמור תאפשר קבלת דיוור ללא תשלום. ניתן בכל עת לבטל את ההרשמה לקבלת הדיוור ע"י שליחת מייל חוזר.