בן שמואל | משרד רואי חשבון בתל אביב | רואה חשבון תל אביב

בחירות לרשויות המקומיות, פיצול קופה מרכזית לפיצויים

רוצים לשמוע עוד?

הדר
Still life of accountant workspace with office accessories calculator

יום הבחירות לרשויות המקומיות במקום העבודה – 30.10.2018

יום הבחירות למועצות האזוריות, העיריות והמועצות המקומיות, אשר יתקיים ביום שלישי, 30.10.2018, כ"א בחשוון תשע"ט, מוגדר על פי החוק כיום שבתון.
השבתון יחול בתחומן של הרשויות המקומיות שבהן נערכות הבחירות, וכן לגבי עובדים הרשומים בפנקס הבוחרים של אותן רשויות, אף אם מקום עבודתם הוא ברשות מקומית שלא חל בה יום שבתון.
יחד עם זאת, שירותי תחבורה ושאר שירותים ציבוריים שקבע שר הפנים (כדוגמת בתי אוכל, שירותי תחבורה, תיאטראות, בתי חולים, כוחות בטחון וכו…) יפעלו ביום זה במתכונת כפי שנקבעה.
בכל מקרה של עבודה ביום הבחירות, צריך המעסיק לאפשר לעובדים להצביע.
שכר עבודה ביום הבחירות עובד אשר אינו עובד ביום הבחירות, זכאי לתשלום שכר עבודה עבור יום הבחירות, בהתאם לסעיף 97 ג ( לחוק הרשויות המקומיות (בחירות) התשכ"ה- 1965 .
עובד אשר מועסק בפועל ביום הבחירות זכאי לתגמול בשיעור של 200% משכרו. לחלופין, ניתן לשלם לו שכר רגיל ובנוסף שעות/יום חופשה תמורת שעות/יום עבודה ביום הבחירות.
יצוין כי עובד שהסכים לעבוד ביום הבחירות יכול לסכם עם המעסיק גם על שכר הגבוה מ- 200%. במקום בו נקבעה מתכונת תגמול ייחודית בהסכם קיבוצי, יחולו הוראות הסכם זה.

פיצול יתרות צבורות בקופה מרכזית לפיצויים בין העובדים

להזכירכם, רשות המיסים פרסמה חוזר בנושא יתרות צבורות בקופה מרכזית לפיצויים. החוזר קובע בין היתר כי יש לשמר את זכויות העובדים אשר נכללו ברשימת המועסקים ביום 31.12.2007, כיצד ניתן לעשות שימוש בסכומים העודפים שהצטברו בקופות המרכזיות, מהן הוראות המס שיחולו על המעסיק במשיכת כספים מהקופה המרכזית, הסדרת הבעלות בקופות והוראות רלבנטיות לחברות המנהלות קופה מרכזית.

הוראות החוזר קובעות כי מעסיק יבחן קיום עודף יעודה בקופה המרכזית אחת לשנת המס, עד ליום 31 למרץ של השנה העוקבת , על ידי מתן הוראה ישירה לקופה מרכזית לפיצויים, לאחר שנתקבל בקופה המרכזית אישור רואה חשבון של המעסיק כי הופקדו לחשבונותיהם של כלל העובדים הפקדות שוטפות ויוצג תחשיב העודף בקופה המרכזית.

במידה ולא ינוצל העודף בקופה המרכזית לטובת ההפקדות השוטפות לא תותר ההוצאה בתשלום מרכיב הפיצויים לפי הוראות סעיף 17(5) לפקודה עבור כלל עובדי המעסיק, וזאת עד לגובה העודף שלא נוצל כאמור.
אנו ממליצים לבצע את הבדיקה אחת לכל תקופה למשרדנו ישנו ניסיון רב בבדיקות אלו.

אנו לרשותכם בכל שאלה

תוכן עניינים
צרו קשר עימנו
בן שמואל | משרד רואי חשבון בתל אביב | רואה חשבון תל אביב | רואה חשבון בתל אביב
פעם ראשונה פה?
איך זה קורה אצלינו?
התחלת התהליך ואיסוף נתונים
התחלת התהליך ואיסוף נתונים
ביצוע סימולציה עם מומחה
ביצוע סימולציה עם מומחה
מעבר מקיף על כל הנתונים
מעבר מקיף על כל הנתונים
קבלת הצעה משתלמת
קבלת הצעה משתלמת
מה אומרים עלינו?
אני עובד מול עשרות, אם לא מאות ספקים, יועצים וחברות ליווי - השירות שקיבלתי מעת רצון בע"מ התעלה הרבה מעל למצופה, והרבה מעל למה שאני נתקלתי בו ביום יום .
מקסים
הכל מדולר
5/5
מקצוענים! לא יודע מה הייתי עושה בלעדיהם!
אליאור
תל אביב
5/5
החבר'ה מעת רצון בע"מ מקצוענים אמיתיים. כל מילה נוספת מיותרת - ממליץ בחום.
אביעד
לוי-אטינגר-נקדימון עו"ד
5/5
שמחתי מאוד לקבל שירות מקצועי ואדיב מהמומחה.
דליה
רעננה
5/5
הצוות, בראשות שי - נתנו לי מהרגע הראשון את ההרגשה שאני בידיים טובות.
שחף
הדיה בע"מ
5/5
יש לכם שאלה? נשמח לסייע
כמות העובדים: *
מה השם שלך? *
מה מספר הטלפון שלך? *

לחיצה על כפתור "התחל בתהליך" מהווה את הסכמתך להעברת פרטיך לגופים המומלצים של "עת רצון בע"מ", "קבוצת בן שמואל רואי חשבון" ולתנאי השימוש באתר. קראת והבנת את תנאי השימוש באתר ומדיניות הגנת הפרטיות של החברה והם מקובלים עליך.

נשמח לעזור!
שלחו הודעה ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
מה השם שלך? *
מה מספר הטלפון שלך? *
בעת לחיצה על כפתור " חזרת נציג" הינך מאשר/ת בזאת לבן שמואל רואי חשבון לשלוח לי ניוזלטרים/דיוור של מאמרים, מידע, חידושים, עדכונים מקצועיים, במייל ו/או בהודעה לנייד. הרשמה לקבלת הדיוור כאמור תאפשר קבלת דיוור ללא תשלום. ניתן בכל עת לבטל את ההרשמה לקבלת הדיוור ע"י שליחת מייל חוזר.