בן שמואל | משרד רואי חשבון בתל אביב | רואה חשבון תל אביב

חצי הכוס המלאה בנפילת מטבעות הקריפטו

רוצים לשמוע עוד?

הדר
Golden bitcoin in a business woman hand outdoors. Cryptocurrency concept, investing in crypto

כידוע שוקי מטבעות הקריפטו חווים "רעידת אדמה" והמטבעות נופלים בצורה חדה ביותר. נכון למועד כתיבת שורות אלו הביטקויין נמצא בשער שנמוך מ 20,000 $ לאחר שכבר עבר את שער ה 63,000$ וכך גם יתר המטבעות. הפסדים חדים וכואבים אלו מייצרים גם הזדמנות לא קטנה:

זכורים לנו הימים בהם ראשי אגפי המיסים דאגו להצהיר מעל כל במה כי רווחים ממטבעות קריפטוגרפיים חייבים במס הוני או פירותי וכי הם ידאגו לגבות מס זה ופועלים נמרצות כדי להתחקות אחר הרווחים הללו.

ובכן כיום ההפסדים הכבדים שנוצרו למשקיעי המטבעות הללו מאפשרים להם לייצר לעצמם מגן מס שישמש אותם בשנים הבאות. ובמה דברים אמורים? אם רווחים ממטבעות קריפטוגרפיים חייבים במס הרי שהפסדים מהם מאפשרים קיזוזם אל מול הכנסות אחרות. ההפסדים הללו יכולים להתקזז אל מול הכנסות הוניות כדוגמת מכירה של ניירות ערך בבורסה, מכירה של דירה, קרקע או כל נכס הוני אחר.

במקרים אחרים ההפסדים הללו יוכלו להתקזז אפילו אל מול הכנסה עסקית. כלומר אם לדוגמא הפסדת 100,000 ₪ במטבעות תוכל לקזז את ההפסד הזה אל מול הרווחים שלך מעסק. 

כלומר למעשה המס הכנסה "משתתף" אתכם בהפסדים ומחזיר לכם על כל שקל בין 23 ל 50 אגורות.

קיזוז זה יתאפשר לכל אלו אשר יוכלו להגדיר את עצמם כסוחרים במטבעות קריפטוגרפיים ומי יכול להיות מוגדר כסוחר במטבעות ? 

להלן מספר דוגמאות למבחנים מי יחשב כסוחר :

  • מי שעשה פעולות רבות של קניה ומכירה
  • מי שיש לו מומחיות או הבנה בתחום 
  • אם לקחת אשראי, רצוי לזמן קצר, כדי לפעול בתחום המטבעות

מכאן שבימים אלו רשויות המס ינסו ככל הניתן שלא להתיר הפסד בכלל ואם כבר תשכנעו אותם שיש לכם הפסדים הם ינסו לסווג את ההפסדים שלכם כהפסדים הוניים.

ראוי לציין כי הפסד במטבעות יותר רק אם הוא מומש. כלומר רק אם מכרת את המטבעות וממש הפסדת, יותר ההפסד. אם לא מכרת ההפסד לא יותר.

לכן אנו ממליצים לכם לממש כבר עתה את ההפסדים שלכם במטבעות. כלומר למכור את המטבע ולשמור אסמכתאות מתאימות לקניה של המטבע ולמימוש שלו בהפסד. אם אתם ממש מאמינים במטבע, אזי רכשו אותו שנית, אולם כדי שההפסד יתקבע ראשית מכרו אותו. בתום השנה בה מימשתם את ההפסד הגישו דוחות למס הכנסה ודאגו כי ההפסד הזה יופיע בדוחות אלו. גם אם אינכם רואים כרגע מול מה תקזזו את ההפסדים הללו דאגו להגיש דוח ולציין את ההפסדים, שכן הפסדים אלו הם ללא מועד תפוגה וכל עוד תחיו (ובמקרים מסויימים גם לאחר מכן) הפסדים אלו ילוו אותכם ויעמדו לרשותכם לקיזוז.

מצב מיוחד זה אותו אנו חווים כרגע מעלה עוד שאלה לא פחות נוקבת והיא מה גורלם של כל אלו שהרוויחו שנה קודמת במטבעות, מכרו את המטבעות, אך קנו מטבעות אחרים במקום. נראה כי גם לשאלה יש פתרון אולם על כך במאמר הבא.

תוכן עניינים
צרו קשר עימנו
בן שמואל | משרד רואי חשבון בתל אביב | רואה חשבון תל אביב | רואה חשבון בתל אביב
פעם ראשונה פה?
איך זה קורה אצלינו?
התחלת התהליך ואיסוף נתונים
התחלת התהליך ואיסוף נתונים
ביצוע סימולציה עם מומחה
ביצוע סימולציה עם מומחה
מעבר מקיף על כל הנתונים
מעבר מקיף על כל הנתונים
קבלת הצעה משתלמת
קבלת הצעה משתלמת
מה אומרים עלינו?
אני עובד מול עשרות, אם לא מאות ספקים, יועצים וחברות ליווי - השירות שקיבלתי מעת רצון בע"מ התעלה הרבה מעל למצופה, והרבה מעל למה שאני נתקלתי בו ביום יום .
מקסים
הכל מדולר
5/5
מקצוענים! לא יודע מה הייתי עושה בלעדיהם!
אליאור
תל אביב
5/5
החבר'ה מעת רצון בע"מ מקצוענים אמיתיים. כל מילה נוספת מיותרת - ממליץ בחום.
אביעד
לוי-אטינגר-נקדימון עו"ד
5/5
שמחתי מאוד לקבל שירות מקצועי ואדיב מהמומחה.
דליה
רעננה
5/5
הצוות, בראשות שי - נתנו לי מהרגע הראשון את ההרגשה שאני בידיים טובות.
שחף
הדיה בע"מ
5/5
יש לכם שאלה? נשמח לסייע
כמות העובדים: *
מה השם שלך? *
מה מספר הטלפון שלך? *

לחיצה על כפתור "התחל בתהליך" מהווה את הסכמתך להעברת פרטיך לגופים המומלצים של "עת רצון בע"מ", "קבוצת בן שמואל רואי חשבון" ולתנאי השימוש באתר. קראת והבנת את תנאי השימוש באתר ומדיניות הגנת הפרטיות של החברה והם מקובלים עליך.

נשמח לעזור!
שלחו הודעה ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
מה השם שלך? *
מה מספר הטלפון שלך? *
בעת לחיצה על כפתור " חזרת נציג" הינך מאשר/ת בזאת לבן שמואל רואי חשבון לשלוח לי ניוזלטרים/דיוור של מאמרים, מידע, חידושים, עדכונים מקצועיים, במייל ו/או בהודעה לנייד. הרשמה לקבלת הדיוור כאמור תאפשר קבלת דיוור ללא תשלום. ניתן בכל עת לבטל את ההרשמה לקבלת הדיוור ע"י שליחת מייל חוזר.