בן שמואל | משרד רואי חשבון בתל אביב | רואה חשבון תל אביב

השבת מענקי קורונה האם גזירה שלא ניתן להתמודד עימה

רוצים לשמוע עוד?

הדר
השבת מענקי קורונה האם גזירה שלא ניתן להתמודד עימה

29 בנובמבר 2021

דרישה להשבת מענקים שהתקבלו מהמדינה (מענקי קורונה) 

האם ניתן להתמודד?

עם שוך הפאניקה שאפיינה את שנת 2020 הזדרזו במשרד האוצר לפנות לציבור העצמאים ובעלי החברות בדרישה להשיב את המענקים שקיבלו בגין תקופת הקורונה – להלן מענקי קורונה . כולם או חלקם. בתחילה היו אלו פניות רק לכאלו שבמובהק קיבלו מענקים להם הם לא היו זכאים אולם בהמשך התגבר התיאבון של האוצר והם התחילו לכופף את החוק לטובתם. כך לדוגמא אצל כאלו שירדו ההכנסות החליטו פקידי האוצר כי הירידה היא זמנית במקרים אחרים קבעו ברשות המיסים תחשיב שונה מזה שנקבע בתקנות ומכח תחשיב זה החליטו באופן חד צדדי למנוע חלק מהמענק  (ראה לדוגמא – ב.ג. בטחון הצפון אבטחת מוסדות, ליווי טיולים ומתן שרותי רפואה בע"מ נ' רשות המסים.)

וכך מוצאים את עצמם היום מאות עסקים ועצמאים במצב בו הם נדרשים להשיב מענקים שקיבלו לאוצר. על פי נתוני האוצר 160,000 עסקים קיבלו פניה מרשות המיסים להשיב את המענקים שקיבלו !! מדובר במליארדים של שקלים ששלטונות המס דורשים להשיב לקופת המדינה. הבעיה היא שבחלק לא מבוטל מהמקרים הדרישה אינה צודקת וסותרת את לשון החוק.

כפי שכתבנו כבר בחודש מאי  2021 במאמר " השבה של מענקי הוצאות קבועות ובעלי שליטה" חשוב לציין כי יש מה לעשות ודרישת האוצר איננה דרישה של "ראה וקדש". עם קבלת הדרישה על העוסק לפעול בהקדם ולהגיש השגה על דרישה זו. על ההשגה להיות מוגשת תוך לא יאוחר מ 45 ימים ממועד קבלת הדרישה להשבת הכספים. ההשגה צריכה להיות מנוסחת בצורה ברורה תוך תוספת אסמכתאות ככל הניתן. מומלץ שההשגה תנוסח על ידי מי שבקיא בכך.

מקרים בהם יש סטיה מהוראות חוק התכנית לסיוע כלכלי (נגיף הקורונה החדש) (הוראת שעה) תש"ף-2020, יש לבחון האם ישנה הצדקה לשוני בתחשיב. ועדות הערר קבעו כבר בעבר כי רק במקרים קיצוניים יסכימו לסטייה מהוראות החוק.

ישנן עוד טענות רבות שיכולות להטען, כמובן כל מקרה לגופו.

לרשות המיסים ניתנו 120 ימים אפשרות להגיב על השגה זו.

במקרה וההשגה נדחתה הרי שיש אפשרות לערער לוועדת ערר תוך 45 ימים.

מנתוני רשות המיסים כפי שפורסמו עולה כי כ 32% מההשגות המוגשות מתקבלות. כלומר אחוז לא מבוטל מההשגות מתקבל. כמובן בתנאי שההשגה מוגשת במועד, מנוסחת בצורה מקצועית ועובדתית.

להלן מספר שאלות שצריך לשאול עצמו כל בעל עסק בטרם הגשת השגה:

  1. מה גובה הסכום שנדרש על ידי רשות המיסים להחזר ? אמנם דין מאה כדין פרוטה אולם צריך לזכור כי תהליכים של הגשת השגה עולים גם הם כספים. לכן נראה כי ראוי שמי שנדרש להשיב פחות מ 15,000 ₪ ראוי שישקול שנית בטרם הגשת ההשגה. במקרה ונדחתה הבקשה על ידי רשות המסים נראה כי הסכום הכדאי לערער עליו לוועדת ערר יגדל ל 50,000 ₪ לפחות. 
  2. האם עברו יותר מ 45 יום ממועד קבלת הדרישה מרשות המיסים להשבת הכספים ? כאמור אם עברו יותר מ 45 יום ממועד קבלת הדרישה להשבת הכספים נראה כי לא יוכל להגיש השגה.
  3. אם הגשת השגה והיא נדחתה על ידי רשות המסים, האם חלפו יותר מ 45 ימים ממועד קבלת התשובה על ההשגה ? נסביר : אם עברו יותר מ 45 ימים נסגרה הדרך להגיש ערר לוועדת ערר.

אנו לרשותכם בכל שאלה

בן – שמואל

רואי חשבון

תוכן עניינים
צרו קשר עימנו
בן שמואל | משרד רואי חשבון בתל אביב | רואה חשבון תל אביב | רואה חשבון בתל אביב
פעם ראשונה פה?
איך זה קורה אצלינו?
התחלת התהליך ואיסוף נתונים
התחלת התהליך ואיסוף נתונים
ביצוע סימולציה עם מומחה
ביצוע סימולציה עם מומחה
מעבר מקיף על כל הנתונים
מעבר מקיף על כל הנתונים
קבלת הצעה משתלמת
קבלת הצעה משתלמת
מה אומרים עלינו?
אני עובד מול עשרות, אם לא מאות ספקים, יועצים וחברות ליווי - השירות שקיבלתי מעת רצון בע"מ התעלה הרבה מעל למצופה, והרבה מעל למה שאני נתקלתי בו ביום יום .
מקסים
הכל מדולר
5/5
מקצוענים! לא יודע מה הייתי עושה בלעדיהם!
אליאור
תל אביב
5/5
החבר'ה מעת רצון בע"מ מקצוענים אמיתיים. כל מילה נוספת מיותרת - ממליץ בחום.
אביעד
לוי-אטינגר-נקדימון עו"ד
5/5
שמחתי מאוד לקבל שירות מקצועי ואדיב מהמומחה.
דליה
רעננה
5/5
הצוות, בראשות שי - נתנו לי מהרגע הראשון את ההרגשה שאני בידיים טובות.
שחף
הדיה בע"מ
5/5
יש לכם שאלה? נשמח לסייע
כמות העובדים: *
מה השם שלך? *
מה מספר הטלפון שלך? *

לחיצה על כפתור "התחל בתהליך" מהווה את הסכמתך להעברת פרטיך לגופים המומלצים של "עת רצון בע"מ", "קבוצת בן שמואל רואי חשבון" ולתנאי השימוש באתר. קראת והבנת את תנאי השימוש באתר ומדיניות הגנת הפרטיות של החברה והם מקובלים עליך.

נשמח לעזור!
שלחו הודעה ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
מה השם שלך? *
מה מספר הטלפון שלך? *
בעת לחיצה על כפתור " חזרת נציג" הינך מאשר/ת בזאת לבן שמואל רואי חשבון לשלוח לי ניוזלטרים/דיוור של מאמרים, מידע, חידושים, עדכונים מקצועיים, במייל ו/או בהודעה לנייד. הרשמה לקבלת הדיוור כאמור תאפשר קבלת דיוור ללא תשלום. ניתן בכל עת לבטל את ההרשמה לקבלת הדיוור ע"י שליחת מייל חוזר.