בן שמואל | משרד רואי חשבון בתל אביב | רואה חשבון תל אביב

הנדון: השבה של מענקי הוצאות קבועות ובעלי שליטה

רוצים לשמוע עוד?

הדר
הנדון: השבה של מענקי הוצאות קבועות ובעלי שליטה

11 במאי 2021

 

לפני מספר חודשים החלה רשות המיסים לדרוש מעסקים להחזיר את מענקי הוצאות הקבועות בשל אי עמידה בתנאים גם במקרים בהם העסקים פעלו בהתאם להוראות החוק.

אחת הסיבות המרכזיות לשלילת המענק הינה כי מרבית ההוצאות שנכללו בחישוב המענק אינן נחשבות הוצאות קבועות. כך למשל אחת החברות קיבלה דרישה להחזיר את המענק בשל שכר ששילמה לבעל השליטה בחברה שמכהן גם כמנכ"ל שכיר שלה בטענה כי בתקופת המשבר לא חייבים לשלם משכורת לבעל העסק גם אם מדובר במנכ"ל, במקרה נוסף מדובר בהוצאות ששולמו על ידי החברה שפועלת בתחום התיירות לסוכנים בחו"ל על שיווק חבילות התיירות שלה שלטענת רשות המיסים מדובר בהוצאה שניתן היה להימנע ממנה.

כאמור במקרים רבים רשות המיסים מתעלמת מהוראות החוק שלפיו פעלו העסקים וקובעת סכום פיצוי נמוך מזה המתקבל לפי נוסחת הפיצוי שבחוק. אותם עסקים תוהים כעת איך הם הגיעו למצב שבו הם מכניסים לנוסחה שנקבעה בחוק את ההוצאות האמיתיות שהוציאו וממקבלים סכום המענק על פי הנוסחה הזאת ולאחר חודשים הרשות דורשת את הכסף בחזרה בטענה כי בחישוב נכללות הוצאות שלא היו אמורות להיכנס אליו מלכתחילה. בנוסף לכך מרבית ההשגות שהוגשו לרשות המיסים נשארו ללא מענה כלל .

השאלה המרכזית במקרה הנ"ל הינה האם לרשות המיסים יש סמכות להתערב בנוסחת גובה המענק?

אחד הפסקי דין החדשים בעניין חברת ב.ג. בטחון שניתן על ידי ועדת ערר לענייני קורונה. המערערת עוסקת באבטחת מוסדות, ליווי טיולים ומתן שירותי רפואה שנפגעה מהמשבר כמו מרבית העסקים במשק והגישה בקשה למענק השתתפות בהוצאות הקבועות ע"פ הוראות החוק, אך נדרשה להחזיר חלק מהסכום. לאחר בחינה של הבקשה על ידי וועדת הערר נפסק לאשר את הבקשה באופן חלקי ונקבע כי תכלית החוק הינה לסייע לעסקים בצורה מהירה ויעילה תחת בדיקה של פעילות העסק, אך לרשות המיסים אין סמכות לסטות באופן גורף מנוסחת הפיצוי הקבועה בחוק מלבד לעסקים עם מחזור הפעילות העולה על 1.5 מיליון ₪ וזאת רק על ידי שינוי מקדם ההוצאות הקבועות ורק במקרים חריגים שבהם לפי דעתה המקדם אינו משקף הוצאות הקבועות של העסק. בנוסף חברי הוועדה הדגישו כי על הרשות לנמק את הדרישה להחזר הוצאות – דבר אשר הרשות נמנעה מלעשותו במקרים רבים, ואף נמנעה מלקיים דיונים עם המייצגים של בעלי העסקים על הנושא.

לאור העמדה של ועדת הערר קיימת אפשרות לעסקים רבים לבחון בשנית את אפשרויות להגשת ההשגה או הערר על החלטת רשות המיסים שנתקבלה בקשר למענק השתתפות בהוצאות הקבועות.  על מנת לעשות זאת כדאי ומומלץ להיעזר באנשי מקצוע.

למשרדנו ניסיון רב בניהול הליכים מול רשויות המס, לכן נשמח לסייע בכל שאלה

תוכן עניינים
צרו קשר עימנו
בן שמואל | משרד רואי חשבון בתל אביב | רואה חשבון תל אביב | רואה חשבון בתל אביב
פעם ראשונה פה?
איך זה קורה אצלינו?
התחלת התהליך ואיסוף נתונים
התחלת התהליך ואיסוף נתונים
ביצוע סימולציה עם מומחה
ביצוע סימולציה עם מומחה
מעבר מקיף על כל הנתונים
מעבר מקיף על כל הנתונים
קבלת הצעה משתלמת
קבלת הצעה משתלמת
מה אומרים עלינו?
אני עובד מול עשרות, אם לא מאות ספקים, יועצים וחברות ליווי - השירות שקיבלתי מעת רצון בע"מ התעלה הרבה מעל למצופה, והרבה מעל למה שאני נתקלתי בו ביום יום .
מקסים
הכל מדולר
5/5
מקצוענים! לא יודע מה הייתי עושה בלעדיהם!
אליאור
תל אביב
5/5
החבר'ה מעת רצון בע"מ מקצוענים אמיתיים. כל מילה נוספת מיותרת - ממליץ בחום.
אביעד
לוי-אטינגר-נקדימון עו"ד
5/5
שמחתי מאוד לקבל שירות מקצועי ואדיב מהמומחה.
דליה
רעננה
5/5
הצוות, בראשות שי - נתנו לי מהרגע הראשון את ההרגשה שאני בידיים טובות.
שחף
הדיה בע"מ
5/5
יש לכם שאלה? נשמח לסייע
כמות העובדים: *
מה השם שלך? *
מה מספר הטלפון שלך? *

לחיצה על כפתור "התחל בתהליך" מהווה את הסכמתך להעברת פרטיך לגופים המומלצים של "עת רצון בע"מ", "קבוצת בן שמואל רואי חשבון" ולתנאי השימוש באתר. קראת והבנת את תנאי השימוש באתר ומדיניות הגנת הפרטיות של החברה והם מקובלים עליך.

נשמח לעזור!
שלחו הודעה ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
מה השם שלך? *
מה מספר הטלפון שלך? *
בעת לחיצה על כפתור " חזרת נציג" הינך מאשר/ת בזאת לבן שמואל רואי חשבון לשלוח לי ניוזלטרים/דיוור של מאמרים, מידע, חידושים, עדכונים מקצועיים, במייל ו/או בהודעה לנייד. הרשמה לקבלת הדיוור כאמור תאפשר קבלת דיוור ללא תשלום. ניתן בכל עת לבטל את ההרשמה לקבלת הדיוור ע"י שליחת מייל חוזר.