בן שמואל | משרד רואי חשבון בתל אביב | רואה חשבון תל אביב

חקירה במע"מ - איך מתמודדים עם ביקורת של מע"מ?

קבוצת בן-שמואל רואי חשבון מעניקה מלווה חברות וארגונים בנושאי ביקרות מע״מ או חקירה במע"מ. שירות איכותי אמין, ומדויק ללא פשרות ע"י חשבי שכר מיומנים ומנוסים.

בדיקת התאמה לביקורות מע"מ לעסק:

חקירה במע"מ | ביקורת מע"מ
משרדנו מאושר מטעם משרד העבודה והרווחה והשירותים החברתיים כבודק שכר מוסמך.
לשכת שכר | שירותי חשבות שכר במיקור חוץ | בודק שכר
התהליך מתחיל כאשר המפעל או העסק מקבל מכתב הזמנה לביקורת מע"מ מטעם הרשות. החקירה עשויה לכלול בדיקה של ספרי החשבון, מסמכים וכל מידע נוסף הקשור לפעילות העסקית.
יש לוודא שכל המסמכים הנדרשים מאוחסנים בצורה מסודרת וזמינה. כמו כן, מומלץ לעבור על הדוחות השונים בהם הוגשו ולוודא שהם מדויקים. במידת הצורך, יש להפעיל יועץ מקצועי בתחום המע"מ שיכול לסייע בהכנה לביקורת.
אם הפרה נמצאה, הרשות עשויה להטיל קנסות, ריבית פיגור או חובות מע"מ נוספים. כמו כן, במקרים מסוימים ייתכן והעניין יועבר להליך פלילי.
במידה והעסק או המפעל לא מסכימים עם ממצאי הביקורת, ניתן להגיש הערות או ערר למסירת ההחלטה, ובהמשך להגיש ערר לפני הבית המשפט לענייני מס, בהנחה שהתקבלה החלטה לגבות מס או להטיל קנס.
לא ניתן למנוע בפועל את הביקורת, אך כן ניתן להפחית את הסיכון לביקורת על ידי הקפדה על הגשת דוחות בזמן, הקפדה על דיוק במיסוי והתאמה להוראות החוק, והפעלת ייעוץ מקצועי במידה וקיימות בהן ספקות.

כל עוסק מורשה מחויב לגבות מכל אחד מלקוחותיו דמי מע"מ – מס על עסקאות. מס זה, שעתיד להיות משולם לרשויות, מזכה את בעל העסק, לאחר שזה דיווח על כלל הכנסותיו במועד ובאופן חוקי ובקשתו להחזר אכן מתבצעת בהתאם להוראות והדרישות החוקיות בנוסף.

ביקורת מע"מ מתבצעת מטעמים חוקיים, במסגרתם פועלת המדינה כדי ללכוד את עברייני המס. הביקורת בודקת תהליכי עבודה ורישום עסקאות בזמן אמת ומגיעה לעתים כתוצאה מבקשה לדרישות החזר תכופות או גבוהות מידי, או פשוט מטעמי מבצעים שגרתיים שבמסגרתם עליתם בגורל כאחד העסקים הנידונים לבדיקת פתע. במהלך הבדיקה יתבקש בעל העסק למסור לעיון את ספרי החשבונות, לעתים של שנים אחורה, במטרה לבדוק סטיות בניהול הספרים או העלמות חלילה.

כך לדוגמה, ביקרה רשות המיסים בבית מזון מסוים באזור המרכז וגילתה על המצאם של 12 שיקים בסך 12,000 ₪, שלא נרשמו מעולם בספרים והתקבלו בעבור השכרת נכס לצרכים מסחריים, או 2,000 ₪ שצבר מורה לנהיגה במשך כשבוע אך לא דווחו, או בחנות למוצרי חשמל שדילגה על תיעוד של מספר רכישות גדולות.

 

מה עושים במידה ומתגלה ליקוי בביקורת? - חקירה במע"מ

בדיקה, חקירה וביצוע ביקורת מע"מ נערכים בבית העסק עצמו, כאשר בחלק מהמקרים יוזמן בעל העסק לדיון המשך במשרדי מע"מ. במצב זה, עליכם לפנות לרואה החשבון שלכם שיכין אתכם היטב למקרה של חקירת מע"מ, יעבור אתכם על ליקויים קיימים ועל חיובים נוספים אפשריים במס.

התרופה היעילה ביותר, מעבר לפעילות כחוק מול רשויות המס, היא קבלת שירות מאת משרד רואה חשבון מוביל שגם ינהל את חשבונותיכם בדרך המקצועית, החוקית והטובה ביותר, תוך מומחיות וניסיון רבים גם במצבים בהם תידרשו לחקירת מע"מ או ביקורת חשבונות מע"מ.

צפויים לעבור בקרוב ביקורת מע"מ וחוששים מההליך? חשוב לכם לפעול נכון וחכם וזקוקים לסיוע שיכין אתכם לקראת הביקורת החשובה? משרד רואי החשבון בן-שמואל, הוא הכתובת הנכונה לפנות אליה והמקום שיעזור לכם לעשות קצת סדר בבלאגן. לתיאום פגישה ולמידע נוסף על שירותי המשרד, התקשרו לטלפון: 03-5611891

 

קראו פה על החזר מע"מ.

חקירה במע"מ – מה עליכם לבדוק?

שימו לב לפרמטרים הבאים:

בדיקת חוזי התקשרות עם קבלני שירות
הכנת נהלי עבודה פנימיים ומנגנון תלונות עובדי קבלן
בדיקות תקופתיות בהתאם לדרישות החוק
בדיקות תיקון ליקויים
בדיקת תלונות עובדי קבלן
חוות דעת לבית משפט ושירותי עד מומחה

ביקורת מע"מ

בן שמואל | משרד רואי חשבון בתל אביב | רואה חשבון תל אביב | רואה חשבון בתל אביב
פעם ראשונה פה?
איך זה קורה אצלינו?
התחלת התהליך ואיסוף נתונים
התחלת התהליך ואיסוף נתונים
ביצוע סימולציה עם מומחה
ביצוע סימולציה עם מומחה
מעבר מקיף על כל הנתונים
מעבר מקיף על כל הנתונים
קבלת הצעה משתלמת
קבלת הצעה משתלמת
בן שמואל רואי חשבון - ביקורת מע"מ
קבוצת "בן-שמואל רואי חשבון" הינה ממשרדי רואי החשבון המובילים בישראל ונמנית על רשת DAXIN GLOBAL – רשת רואי חשבון עולמית שבסיסה בסין. הפירמה פועלת משנת 1994 בתחומי היעוץ, מיסוי, חשבונאות וניהול כספים. משרד רואי חשבון בתל אביב, הכולל מומחי מיסוי יוצאי רשויות המס, רואי חשבון וכלכלנים בעלי ניסיון של שנים רבות.
בן שמואל | משרד רואי חשבון בתל אביב | רואה חשבון תל אביב | רואה חשבון בתל אביב
"הניסיון שלנו, הרווח שלכם"
אני עובד מול עשרות, אם לא מאות ספקים, יועצים וחברות ליווי - השירות שקיבלתי מעת רצון בע"מ התעלה הרבה מעל למצופה, והרבה מעל למה שאני נתקלתי בו ביום יום .
ביקורות מעולות
מקסים
הכל מדולר
5/5
החבר'ה מעת רצון בע"מ מקצוענים אמיתיים. כל מילה נוספת מיותרת - ממליץ בחום.
ביקורות מעולות
אביעד
לוי-אטינגר-נקדימון עו"ד
5/5
שמחתי מאוד לקבל שירות מקצועי ואדיב מהמומחה.
ביקורות מעולות
דליה
רעננה
5/5
הצוות, בראשות שי - נתנו לי מהרגע הראשון את ההרגשה שאני בידיים טובות.
ביקורות מעולות
שחף
הדיה בע"מ
5/5
ביקורת מע"מ - התחילו בבדיקה:

לחיצה על כפתור "התחל בתהליך" מהווה את הסכמתך להעברת פרטיך לגופים המומלצים של "עת רצון בע"מ", "קבוצת בן שמואל רואי חשבון" ולתנאי השימוש באתר. קראת והבנת את תנאי השימוש באתר ומדיניות הגנת הפרטיות של החברה והם מקובלים עליך.

חקירה במע"מ | ביקורת מע"מ
נשמח לעזור!
שלחו הודעה ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
מה השם שלך? *
מה מספר הטלפון שלך? *
בעת לחיצה על כפתור " חזרת נציג" הינך מאשר/ת בזאת לבן שמואל רואי חשבון לשלוח לי ניוזלטרים/דיוור של מאמרים, מידע, חידושים, עדכונים מקצועיים, במייל ו/או בהודעה לנייד. הרשמה לקבלת הדיוור כאמור תאפשר קבלת דיוור ללא תשלום. ניתן בכל עת לבטל את ההרשמה לקבלת הדיוור ע"י שליחת מייל חוזר.