בן שמואל | משרד רואי חשבון בתל אביב | רואה חשבון תל אביב

מכרתם את הדירה? בדקו האם אתם זכאים לפטור ממס שבח

רוצים לשמוע עוד?

הדר
משרד רואי חשבון בתל אביב​

בשעה טובה מכרתם את דירתכם וכעת עליכם לבצע תשלום מס על מכירת דירה מהרווחים שקיבלתם בעת ביצוע המכירה. אז כמה תשלמו? ולמי מגיע פטור?

התקנות החדשות משנת 2014 מחייבות מוכרי דירה שניה על מס שבח בשיעור של 25% על הרווח מהמכירה בעוד שלמוכרי דירה יחידה קיים פטור, בתנאי שהחזיקו  בדירה זו בלבד לפחות במשך 18 חודשים. החיוב במס שבח עבור אלו שמכרו את דירתם הנוספת, מחושב על פי ערכים תקופתיים כך שככל שמועד הרכישה מוקדמת יותר, יורד גובה התשלום. דבר זה מעודד למעשה תשלום מס מכירת דירה שניה שממנו נוטים אנשים רבים לנסות ולהתחמק.

ערכים נוספים הנבדקים במסגרת החבות הם הוצאות רכישה ושכר טרחת עורך דין, אגרות שונות ומיסים במסגרת ביצוע תהליך המכירה, שיפוצים, ריביות משכנתא ועוד, שיכולים להתקזז מגובה הסכום.

כיצד ניתן לקבל פטור ממס שבח?

החוק מגדיר "דירת מגורים מזכה" כדירה שבנייתה כבר הסתיימה, היא בבעלות אדם פרטי בלבד ושימשה למגורים בארבע השנים שלפני המכירה או 80% מתקופת ההחזקה בדירה.

במסגרת התנאים החוקיים, גם דירת מגורים ששימשה כבית כנסת וגן ילדים נכללים תחת קטגוריית שימוש למגורים.

אם עומד המוכר בתנאים אלו, הוא יכול לבחור באחד ממסלולי הפטור הקיימים (כדאי להתייעץ עם גורם מקצועי). ולבצע תכנון מס מתאים ואף בדיקה לפטור ממס שבח.

דרך נוספת לפטור מס מכירת דירה הוא בעת קבלת ירושת דירה. ההליך מסובך ודורש ליווי וייעוץ מקצועי בנושא כדי לממשו.

פטור חד פעמי מתשלום חל על מכירת שתי דירות יחד ונקנית במקומם דירה שלישית, או כאשר הדירה ניתנה במתנה מקרוב ולא התקבלה עבורה כל תמורה שהיא.
למידע נוסף לחצו כאן
מעוניינים למכור את דירתכם או מתכננים למכור אותה בקרוב ורוצים מידע על מס מכירה על דירה? זקוקים לשירותיו של רואה חשבון לצורך חישובי המס השונים בגין הרכישה הצפויה? משרד רואי החשבון בן-שמואל, הוא הכתובת הנכונה לפנות אליה. ליצירת קשר ולמידע נוסף על שירותי המשרד השונים, התקשרו לטלפון: 03-5611891

תוכן עניינים
צרו קשר עימנו
בן שמואל | משרד רואי חשבון בתל אביב | רואה חשבון תל אביב | רואה חשבון בתל אביב
פעם ראשונה פה?
איך זה קורה אצלינו?
התחלת התהליך ואיסוף נתונים
התחלת התהליך ואיסוף נתונים
ביצוע סימולציה עם מומחה
ביצוע סימולציה עם מומחה
מעבר מקיף על כל הנתונים
מעבר מקיף על כל הנתונים
קבלת הצעה משתלמת
קבלת הצעה משתלמת
מה אומרים עלינו?
אני עובד מול עשרות, אם לא מאות ספקים, יועצים וחברות ליווי - השירות שקיבלתי מעת רצון בע"מ התעלה הרבה מעל למצופה, והרבה מעל למה שאני נתקלתי בו ביום יום .
מקסים
הכל מדולר
5/5
מקצוענים! לא יודע מה הייתי עושה בלעדיהם!
אליאור
תל אביב
5/5
החבר'ה מעת רצון בע"מ מקצוענים אמיתיים. כל מילה נוספת מיותרת - ממליץ בחום.
אביעד
לוי-אטינגר-נקדימון עו"ד
5/5
שמחתי מאוד לקבל שירות מקצועי ואדיב מהמומחה.
דליה
רעננה
5/5
הצוות, בראשות שי - נתנו לי מהרגע הראשון את ההרגשה שאני בידיים טובות.
שחף
הדיה בע"מ
5/5
יש לכם שאלה? נשמח לסייע
כמות העובדים: *
מה השם שלך? *
מה מספר הטלפון שלך? *

לחיצה על כפתור "התחל בתהליך" מהווה את הסכמתך להעברת פרטיך לגופים המומלצים של "עת רצון בע"מ", "קבוצת בן שמואל רואי חשבון" ולתנאי השימוש באתר. קראת והבנת את תנאי השימוש באתר ומדיניות הגנת הפרטיות של החברה והם מקובלים עליך.

נשמח לעזור!
שלחו הודעה ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
מה השם שלך? *
מה מספר הטלפון שלך? *
בעת לחיצה על כפתור " חזרת נציג" הינך מאשר/ת בזאת לבן שמואל רואי חשבון לשלוח לי ניוזלטרים/דיוור של מאמרים, מידע, חידושים, עדכונים מקצועיים, במייל ו/או בהודעה לנייד. הרשמה לקבלת הדיוור כאמור תאפשר קבלת דיוור ללא תשלום. ניתן בכל עת לבטל את ההרשמה לקבלת הדיוור ע"י שליחת מייל חוזר.